بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سواستفاده از نقطه ضعف زیان‌دیدگان

سواستفاده از نقطه ضعف زیان‌دیدگان
این شعار که ضررهای بورس را می توان با خرید بیت کوین و... جبران کرد، به نوعی سواستفاده از احساسات سرمایه گذاران و نقطه ضعف مردمی است که در بورس دچار ضرر و زیان شده اند.
کد خبر : ۲۳۶۵۴۱

نقطه ضعف زیان دیدگان بورس + بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه کماکان حال مساعدی ندارد و  احتمال ادامه تعدیل نرخ کامودیتی‌ها در روز‌های پیش رو و با بازگشایی بازار‌های جهانی می‌تواند جو نزولی را در گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزات اساسی نگه دارد. 

حمید علماء کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: دولت برای جبران کسری بودجه، اقدام به انتشار اوراق کرده و به‌منظور افزایش جذابیت این اوراق برای خریداران، نرخ بهره اوراق را افزایش داده است و این اقدام، ترمزی برای رشد بورس بوده و نقدینگی به سمت بازار بدهی متمایل شده و بزرگان بازار رغبتی به خرید سهام ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باوجود تمام محدودیت‌ها و فشارهای تحریمی و حجم نقدینگی و ... دلار در بازار آزاد شیب صعودی ندارد و حتی انتظار کاهش آن می‌رود ضمن اینکه افزایش یک درصدی نرخ بهره آمریکا شوک بزرگی به بازارهای جهانی بود‌.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: این اتفاق نشان داد واکنش خنثی نسبت به افزایش قیمت‌های جهانی در بورس ما چندان هم غیرمنطقی نبود و چه‌بسا قیمت‌های جهانی کمی افت کنند؛ ناظران بازار هم فروش‌های بازار را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند و پول‌های بزرگ را فراری داده‌اند؛ تسویه معاملات اعتباری در روزهای پایانی سال هم‌فشار فروش را تشدید خواهد کرد. جو هیجانی منفی بازار هم کل سهامداران را تحت تأثیر قرار داده و مجموع این شرایط باعث شده بازار سرمایه این روزها وضعیت غیرعادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این شرایط شاید افزایش دامنه نوسان، از فشار واردشده به بازار سرمایه بکاهد. دامنه نوسان نامتقارن و منفی ۲ درصد جذابیتی برای خریداران بزرگ ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: در کوتاه‌مدت، هیچ صنعتی را برای سرمایه‌گذاری جذاب نمی‌بینم. تنها بخشی که متناسب با تورم، افزایش نرخ نداشته، بخش خدمات است؛ ولی با توجه به کسری بودجه دولت باید است که حداقل تا زمان انتخابات، خدماتی‌ها افزایش نرخ بگیرند. این گروه ازجمله شرکت‌های مخابراتی و... با فرض احتمال تعدیل نرخ‌ها در دولت بعد، برای سرمایه‌گذاری بلندمدت جذاب هستند.

علماء در خاتمه ضمن اشاره به ریسک سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها اظهار کرد: این شعار که ضررهای بورس را می توان با خرید بیت کوین و... جبران کرد، به‌نوعی سوءاستفاده از احساسات سرمایه‌گذاران و نقطه‌ضعف مردمی است که در بورس دچار ضرر و زیان شده‌اند. بازار رمز ارزها، بازار پر ریسکی است و با توجه به افزایش نرخ بهره آمریکا و احتمال ریزش بازارهای جهانی، انتظار جهش بیت کوین منطقی نیست. بازار کریپتوکارنسی ها، بازار پول‌های بزرگ و هوشمند است و سرمایه‌گذاران خردی که اتفاقاً نگاه بلندمدت هم نسبت به سرمایه‌گذاری خود ندارند و بدون دانش کافی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتماً دچار مشکل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین اتفاق اسفندماه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
توصیه افراد حرفه‌ای و سنگینی زیان سهامدار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو بازار سرمایه:

توصیه افراد حرفه‌ای و سنگینی زیان سهامدار

روال غیرطبیعی  فعلی بازار ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روال غیرطبیعی فعلی بازار ...

ریسکی بزرگتر از کاهش نرخ ارز در کمین بورس
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ریسکی بزرگتر از کاهش نرخ ارز در کمین بورس

دورخیز بازار برای حرکت صعودی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دورخیز بازار برای حرکت صعودی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
بی سر صدا انتخابات مدیران سهام عدالت سرمایه گذاری استانی در پیش هست لطفا هر حا می توانید منتشر کنید تا ادمهای بالیاقت سکان این مجموعه بزرگ را در دست بگیرند فقط بورس با اینکار نجات خواهد یافت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
تمایل و رغبت مردم به طرف بیت کوین نشان از بی تدبیری مسولین امر در سازمان بورس است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
دیروز گلدکویست
امروز بت کوین
کلن فقط دنبال یه کله میگردند کلاه بزارن روش