بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
نماینده ﻣﺮدم ﻣﺒﺎرﮐﻪ در ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ ﻣﻄﺮح ﮐﺮد؛

ﻓﻮﻻدﻣﺒﺎرﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﯿﺸﺘﺎز اﺳﺖ

ﻓﻮﻻدﻣﺒﺎرﮐﻪ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻫﻤﻮاره ﭘﯿﺸﺘﺎز اﺳﺖ
نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به اهمیت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت گفت: یکی از نمونه‌های موفق این ارتباط را می‌توان در مجمع فولاد مبارکه تجربه کرد، چون نه تنها خود مجمع یک دانشگاه است بلکه ارتباطی تنگاتنگ و کاملا هدفمند در این بخش ایجاد کرده است.
کد خبر : ۲۳۶۶۶۰

خواندن ۵دقیقه

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پروین صالحی اظهار کرد: اهمیت ارتباط صنایع مختلف با مجامع علمی برهیچ کس پوشیده نیست و همه کارشناسان براین نکته تاکید دارند که هرچه ارتباط دانشگاه با صنایع نزدیک و مستحکم‌تر باشد بدون تردید تولیدات با کیفیت تر، خودکفایی و بهره‌وری بالاتری تجربه خواهد شد.

وی افزود: این مهم درست زمانی مطرح می‌شود که بررسی‌های انجام شده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشورمان نشان می‌دهد تقریبا بخش بزرگی از آن‌ها متناسب با نیاز صنایع آموزش ندیده اند و در بسیاری از موارد صنایع نمی‌توانند نیروی متخصص مورد نیاز خود را از میان دانش‌آموختگان فارغ التحصیل گزینش کنند.

نماینده مردم مبارکه در خانه ملت ادامه داد: در این زمینه لازم است ارتباط میان صنایع و مراکز علمی بیشتر از گذشته باشد تا صنایع نیازشان را در بخش فناوری‌ها و نیروی متخصص اعلام کنند و مراکز علمی هم با درنظر گرفتن توانمندی‌هایی که دارند به نیاز آن‌ها پاسخ دقیق و هدفمند بدهند.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت‌های مثبت فولاد مبارکه در این زمینه خاطرنشان کرد: بررسی سوابق فعالیت‌های صنعتی فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف و اثرگذاری بالایی که در اقتصاد کشورمان از گذشته تا امروز داشته نشان میدهد که این مجتمع خود به عنوان یک دانشگاه کاملا قابل اتکاء در این صنعت استراتژیک است، اما سیاست‌هایی که مدیران مجتمع از سنوات قبل تا امروز داشته اند باعث شده تا فولاد مبارکه در ارتباط با دانشگاه‌ها همواره پیشتاز باشد.

به گفته وی این ارتباط هدفمند و هوشمندانه با دانشگاه‌ها در مجتمع فولاد باعث بومی شدن بسیاری از نیاز‌های کشورمان در زمینه راه‌اندازی خطوط تولید فولاد، این کالای استراتژیک داشته و در بخش‌هایی هم عاملی در افزایش بهره‌وری شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس معتقد است البته این پایان کار نیست، چون در بخش‌های زیست محیطی و همچنین استفاده از فناور یهای نوین نیز ارتباطات گسترده‌ای با دانشگاه‌ها ایجاد شده است که تاکیدی دوباره بر اهمیت ارتباط هرچه بیشتر صنایع با مجامع دانشگاهی است.

صالحی بیان کرد: همکاری هدفمند و هوشمندانه فولاد مبارکه با مراکز علمی در نه تنها برای صنعت فولاد کشورمان تاثیرگذار بوده بلکه در برخی از صنایع پایین‌دستی مثل خودروسازی و لوازم خانگی یا حتی بخش‌هایی از صنعت نفت کشورمان هم اثر مثبت داشته و قابل تقدیر است.

وی توضیح داد: یکی از مهمترین نیاز‌های صنایع در شرایط اقلیمی امروز کاهش استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر بوده که در صنعت فولاد، آب یکی از تعیین‌کننده‌ترینهاست. به این ترتیب اگرچه دستاورد‌های بسیاری در این زمینه با همکاری دانشگاه‌ها ثبت شده، اما بازهم جای فعالیت تحقیق و حتی سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: صنایع بزرگ و بالا دستی مثل فولاد مبارکه لازم است با حمایت مادی و معنوی از تحقیقات دانشگاهی در مواردی که یاد شد به گون‌های برای نسل‌های بعدی سرمایه گذاری کنند تا بتوانیم آن طور که شایسته ایران اسلامی است از منابع کشور و تولید کالا‌های با کیفیت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

تأمین مالی پروژه‌ها با تاسیس چهارمین هلدینگ فولاد مبارکه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ ورق رنگی و قلع اندود
ثبت معاملات ۱۱.۹۰۰ میلیارد ریالی فولاد مبارکه در هفته گذشته

افزایش نرخ ورق رنگی و قلع اندود "فولاد"

فولادمبارکه منشا آثار خیر زیادی برای منطقه و کشور بوده است
‍ فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه با مدیر روابط عمومی فولادمبارکه مطرح کرد؛

فولادمبارکه منشا آثار خیر زیادی برای منطقه و کشور بوده است

ارسال نظر