بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

جلب"اعتماد"؛ نخستین گام دولت درتقویت"بورس"

جلب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت باید راهکار‌هایی را برای تقویت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد:نخستین رویکرد دولت در تقویت این بازار جلب اعتماد مردم است.
کد خبر : ۲۳۷۲۳۱

خواندن ۲دقیقه

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت باید راهکار‌هایی را برای تقویت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: نخستین رویکرد دولت در تقویت این بازار جلب اعتماد مردم است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس به مردم و سهامداران خرد قدم بعدی بوده که باید به درستی و با جدیت انجام شود تا افراد مطلع و آگاه به شرایط تمامی سرمایه خود را به این بازار وارد نکنند بلکه تنها مازاد آن را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت ضمن تاکید براینکه بازارگردانی توسط دولت باید جدی گرفته شود، ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید مدیریت بورس را به کارگزاری‌ها واگذار کند و بورس را رها کند. باید با بازارگردانی اصولی نوسانات بورس را معقول و منطقی پیش ببرند، نه اینکه این بازار را دچار یک رشد حبابی یا نزول بدون دلیل و خسارت بار کنند.

میرتاج‌الدینی گفت: راهکار دیگر برای مدیریت بازار سرمایه، مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس بوده، یعنی نباید آن‌ها هر زمان که خواستند به بورس وارد شده و سهامی را بخرند و هر وقت هم که نخواستند، با افزایش قیمت سهام خود را فروخته و بازار را دچار مشکل کنند. دولت باید از بروز حرکت‌های عامدانه و هیجانی که بورس را بهم می‌ریزد، جلوگیری کرده و برای سهام مردم یک حافظ باشد.

بیشتر بخوانید:

درج نماد معاملاتی برنج طارم در بورس کالا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
...............بر همتون که همش دستتون تو جیب ملته.