بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
سود ۱.۰۲۲ ریالی هر سهم در دوره ۶ماهه ثبت شد؛

اتکای سودآوری "واعتبار" به فروش اوراق بهادار

اتکای سودآوری
بخش اصلی سودآوری شرکت از محل سود ناشی از فروش اوراق بهادار بوده و در این دوره کل درآمد‌های شرکت ۸۲۵ میلیارد ریال بوده که ۷۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به سود فروش بوده است.
کد خبر : ۲۳۷۵۱۱

خواندن ۲دقیقه

شرکت سرمایه گذاری اعتباری ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایرانیان در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان دی ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سودخالص ۸۱۸ میلیارد ریالی و معادل ۱.۰۲۲ ریال به ازای هر سهم شده که این سود نسبت به گزارش حسابرسی‌نشده شرکت در حدود ۲درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بخش اصلی سودآوری شرکت از محل سود ناشی از فروش اوراق بهادار بوده و در این دوره کل درآمد‌های شرکت ۸۲۵ میلیارد ریال بوده که ۷۶۰ میلیارد ریال آن مربوط به سود فروش بوده است.

گزارش حسابرسی شده واعتبار+بورس نیوز

بیشترین سود فروش از محل واگذاری واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های طلا و همچنین اوراق مشارکت خارج از بورس بوده که بیش از ۹۲درصد از کل درآمد‌های شرکت از محل واگذاری و فروش این اوراق بوده است.

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت که تماما در بخش کوتاه‌مدت طبقه‌بندی شده به ۲ هزار و ۶۱ میلیارد ریال رسیده که این سرمایه‌‌گذاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی به مبلغ ۹۵۲ میلیارد ریال و مابقی آن نیز مربوط به خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بادرآمد ثابت و همچنین صندوق‌های طلا و اوراق مشارکت دیگر بوده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که سود این شرکت عمدتا وابستگی بالایی به نرخ سود صندوق‌های بادرآمد ثابت و همچنین روند قیمتی سکه طلا خواهد داشت و نوسانات بازار سهام نقش کمتری را در افزایش یا کاهش ارزش دارایی‌های آن خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:

سود فروش "واعتبار" با اوراق سکه سنگین شد/ سهم بالای سود فروش از کل درآمد‌ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر