بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
غارت سفره در حیاط خلوت رانده شده ها
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به عیدی عالیجناب به سهامداران و حیاط خلوتی برای رانده شده ها و...
کد خبر : ۲۳۷۶۴۵

۵

بورس نیوز، آخرین گزارش پنج و نیم امسال را در شرایطی پیشکش مخاطبان می کند که بورس تهران امروز سفره پربرکتی بود که نه فقط کیسه آقایان را پر کرد، بلکه جیب خیلی از سهام بازان و سیگنال فروشان و پکیج فروشان را هم پر کرد؛ فقط حیف که دست آخر عده ای هم تا چشم باز کردند دیدند سفره که غارت شده هیچ، لباس هایش را هم برده اند... قطعا اگر این بازار به خاطر وعده های پوچ بعضی بزرگان، آن صعود کذایی را تجربه نمی کرد، امروز در همین محدوده یا شاید هم کمی بالاتر بود؛ بی آنکه کسی در باتلاق زیان گیر کرده باشد. هر چه بود، شاخص با رنگ سبز به کار خود پایان داد و اصلا هم مهم نیست که عده ای به قعر دره سقوط کرده اند و عده ای همچنان در صف فروش قفل بودند.

 

سرمایه گذاری غیر مستقیم، شعار یا...

رئیس ملاصدرا دیروز از طرح افزایش دامنه نوسان و فرهنگ سازی برای ترویج سرمایه گذاری غیر مستقیم خبر داد؛ ولی جای شما خالی بعضی پیشکسوتان بازار تا شنیدند، یقه دریدند که غیر مستقیم دیگر چه صیغه ای است؟ مگر ملاصدرا بجز چند مجوز به برخی دوستان رمیده یا رانده شده اش، مجوز دیگری هم داده که توقع سرمایه گذاری غیر مستقیم دارد؟

 

حیاط خلوتی برای رانده شده ها

یکی از اهالی بهارستان که به خاطر حواشی و تخلفاتی که به وی نسبت داده بودند برای تکیه بر کرسی بهارستان رد صلاحیت شده بود، برای مدیرعاملی یک شرکت بیمه بورسی تایید صلاحیت شد. انگار تصدی کرسی مدیریت بیمه ها، آنقدر هم سلامت لازم ندارد.

 

 

عیدی عالیجناب به سهامداران

عالیجناب بورس بالاخره از تجدید ارزیابی رونمایی کرد. اما رونمایی اش را گذاشت بلافاصله بعد از پایان معاملات امسال تا هم به سهامداران عیدی دهد و هم احتمالا سال جدید را پرشورتر استارت بزند.

 

گاف اصحاب لاف

بعضی رسانه های اقتصادی هم که مدت هاست کمر به خوش خدمتی دلالان مسکن خم کرده اند و سرمایه گذاری را فقط مترادف با خرید ملک می دانند، طوری خبر میزنند که خنده و گریه با هم می آید. طبق ادعای این دوستان، کارگزاری های بورسی در ۱۰ ماهه ۱۴۴ هزار میلیارد دلار تسهیلات گرفته اند....

 

توصیه ای وسط جنگ بزرگان

و اما خبر پایانی هم آنکه اهالی پاستور و بهارستان بار دیگر کل کل کرده اند. رئیس پاستور گفته: "ممکنه پاستور قصوری هم داشته باشد؛ مثل تیمی هستیم که در حال مبارزه با تیمی قدرتمند است؛ سه تا گل زدیم، حالا یک گل هم خوردیم! منصفانه حرف بزنیم."
از بهارستان هم پیغام داده اند: "منصفانه قضاوت کنیم آن سه تا گل را هم به دروازه خودی زدید.
گرانی، ‎بورس، رهاشدگی بازار و تشکیل صف‌های طولانی مرغ و روغن گواه ماجراست!"
ما هم به نمایندگی از سهامداران خرد به هر دو طرف می گوییم "فارغ از دعواهای جناحی تان، اهالی مظلوم بورس جور جیب خالی تان را کشیدند تا شرمنده نشوید! بالا غیرتا دیگر هر چه از ما کَندید، بس است؛ زین پس هزینه هایتان پای خودتان"!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
آیا بانک صادرات ورشکست شده است ؟ وسپهر نمودی بر این ادعاست.