بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
رئیس کمیته ققهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

نقش مثبت بازار سرمایه در تحقق جهش تولید

رئیس کمیته ققهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:سهام مهمترین شرکت های حاضر در کشور در بازار سرمایه حضور دارند و به همین دلیل جذب منابع توسط بورس به شرط آنکه این منابع به صورت مستقیم وارد تولید شود بسیار کارساز خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۷۸۶۰

خواندن ۳دقیقه

بازار سرمایه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه بازار سرمایه می‌تواند نقش آفرینی مثبتی را در زمینه تحقق جهش تولید داشته باشد، اظهار کرد: سهام مهمترین شرکت های حاضر در کشور در بازار سرمایه حضور دارند؛ به همین دلیل جذب منابع توسط بورس به شرط آنکه این منابع به صورت مستقیم وارد تولید شود بسیار کارساز خواهد بود.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بورس هستند باید از مهارت لازم برای ورود سرمایه های خود به این بازار برخوردار باشند، در غیر این صورت یا باید از کارشناسان ماهر در این بازار کمک بگیرند یا از صندوق هایی استفاده کنند که مورد اعتماد هستند تا از این طریق سرمایه آنها دچار خسارت نشود.

وی با اشاره به فعالیت بورس کالا و نقش آن در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ ادامه داد: به طور حتم بورس کالا باعث شفافیت قیمت ها در بازار خواهد شد و می تواند نقش بسیار مثبتی را در اقتصاد کشور ایفا کند اما این موضوع نیازمند شرایطی است که باید به طور حتم رعایت شوند.

مصباحی مقدم بیان کرد: در ابتدا همه کالاهای مشابهی که تولید می شوند باید از طریق بورس کالا عرضه شوند و به هیچ عنوان نباید کالاها را به صورت قطره چکانی در بورس کالا عرضه کنند و بخش قابل توجهی از کالای مدنظر در خارج از بازار عرضه شوند.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این اقدام باعث ایجاد تفاوت قیمتی خواهد شد و خسارت هایی را به سرمایه گذارانی وارد می کند که به دنبال استفاده از بورس کالا هستند.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه بازار سرمایه می تواند نقش آفرینی مثبتی را در زمینه تحقق جهش تولید داشته باشد، گفت: سهام مهمترین شرکت های حاضر در کشور در بازار سرمایه حضور دارند؛ به همین دلیل جذب منابع توسط بورس به شرط آنکه این منابع به صورت مستقیم وارد تولید شود بسیار کارساز خواهد بود.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بورس هستند باید از مهارت لازم برای ورود سرمایه های خود به این بازار برخوردار باشندش، در غیر این صورت یا باید از کارشناسان ماهر در این بازار کمک بگیرند یا از صندوق هایی استفاده کنند که مورد اعتماد هستند تا از این طریق سرمایه آنها دچار خسارت نشود.

وی درخصوص فعالیت بورس کالا و نقش آن در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ توضیح داد: به طور حتم بورس کالا باعث شفافیت قیمت ها در بازار خواهد شد و می تواند نقش بسیار مثبتی را در اقتصاد کشور ایفا کند اما این موضوع نیازمند شرایطی است که باید به طور حتم رعایت شوند.

مصباحی مقدم گفت: در ابتدا همه کالاهای مشابهی که تولید می شوند باید از طریق بورس کالا عرضه شوند و به هیچ عنوان نباید کالاها را به صورت قطره چکانی در بورس کالا عرضه کنند و بخش قابل توجهی از کالای مدنظر در خارج از بازار عرضه شوند.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این اقدام باعث ایجاد تفاوت قیمتی خواهد شد و خسارت هایی را به سرمایه گذارانی وارد می کند که به دنبال استفاده از بورس کالا هستند.

رهبر معظم انقلاب، شعار سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی تعیین کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر