بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اثر مثبتی همچون جوینت ونچر صنایع بورسی با شرکای خارجی!

اثر مثبتی همچون جوینت ونچر صنایع بورسی با شرکای خارجی!
انتظار می رود این بار برای رفع مشکلات اقتصادی، موضع گیری های منطقی تری وجود داشته باشد.
کد خبر : ۲۳۸۲۹۷

به گزارش بورس نیوز، داغ ترین بحث این روزها، مذاکره ایران و آمریکا و احیای دوباره برجام بوده و بازگشت به برجام یعنی کاهش تنش‌ها؛ اتفاقی که موافقان و مخالفان بسیار داشته و همواره عده‌ای، احیای برجام را سرآغاز فصلی جدید در اقتصاد ایران می‌دانند و در طرف مقابل، عده‌ای دیگر از توافق با آمریکا به‌عنوان دامی برای ایران و به ذلت کشاندن ایران یاد می‌کنند!

کمیل طیبی اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به هر حال اخبار مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا و احیای برجام، مثبت ارزیابی می‌شود چرا‌که این خبرها تنش‌زدا بوده که می‌توانند ریسک بازارهای مالی را کاهش دهند و امید به تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل تامین مالی، بازارسرمایه را هم تقویت خواهد کرد.

وی افزود: توافق ایران و آمریکا و بعد از آن لغو تحریم‌ها، تعدیل‌کننده نوسانات اقتصاد ما بوده و ثبات اقتصادی را در ادامه افزایش خواهد داد و از سوی دیگر نیز اثر مثبتی بر کسب‌و‌کارها خواهد داشت؛ به هر حال، افزایش ثبات اقتصادی، انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را تقویت کرده و می‌توان از این شرایط به‌عنوان فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره برد.

طیبی در رابطه با دلیل ناکامی ایران در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دوره قبلی (بعد از امضای برجام در سال ۱۳۹۴) گفت: حساسیتی که امروز دستگاه دیپلماسی ما در این مورد وجود دارد، در آن مقطع وجود نداشت و از این رو، آن زمان از این فرصت بهره مناسبی نبردیم؛ ولی در شرایط فعلی اهمیت همکاری‌های بین‌المللی بیش‌ازپیش، بر سیاست‌گذاران ما آشکار شده و انتظار می‌رود این بار برای رفع مشکلات اقتصادی، موضع‌گیری‌های منطقی‌تری وجود داشته باشد. قطعا خبرهایی از جنس جوینت ونچر صنایع بورسی با شرکای خارجی، اثر مثبتی هم بر بازار سرمایه ما خواهد داشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: در شرایط کنونی نقش رسانه ها پررنگ تر شدا و وقت آن رسیده که افراد، جوامع و کشورها به "ارتباطات" به عنوان یک "ذخیره سرمایه" فکر کنند، که آینده آنها را توسعه می‌بخشد.


  • بیشتر بخوانید: 

سال تورم در بازارهای جهانی 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ذلیل کردن سهم‌های بزرگ در حد یک خیار!
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ذلیل کردن سهم‌های بزرگ در حد یک خیار!

از عرش تا فرش
بازار سرمایه در سالی که گذشت؛

از عرش تا فرش

ارسال نظر