بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
نکات مهم در مورد بروکر در بازار فارکس
میزان معاملات روزانه بازار فارکس بیش از ۶ تریلیون دلار است و در عوض مبادلات روزانه بازاری مثل فیوچر ۳۰ میلیارد تخمین زده شده است. این مقایسه ساده نشان می‌دهد که فارکس از نظر مقدار پول بی رقیب است.
کد خبر : ۲۳۸۳۹۴

نکات مهم در مورد بروکر در بازار فارکس

به گزارش بورس‌نیوز، تا اینجا آموختیم که میزان معاملات روزانه بازار فارکس بیش از ۶ تریلیون دلار است و در عوض مبادلات روزانه بازاری مثل فیوچر ۳۰ میلیارد تخمین زده‌شده است. این مقایسه ساده نشان می‌دهد که فارکس ازنظر مقدار پول بی‌رقیب است.

مارجین یا اهرم چیست

مارجین یا اهرم این توانایی را به شما می‌دهد تا پوزیشن معاملاتی بیشتر از پول خود داشته باشید. اهرم میزان اعتبار مازادی است که بروکر به شما می‌دهد تا این لحظه مارجین ۱:۱۰۰۰ هم برخی بروکر‌ها ارائه می‌دهند. این یعنی به ازای هر یک دلار که برای ترید در حسابتان باشد می‌توانید تا هزار دلار اعتباری معامله کنید البته هر چه مارجین بزرگ‌تر باشد احتمال ضرر یا سود هم بیشتر است.

سپرده اولیه یا بالانس چیست

مبلغ اولیه‌ای که برای افتتاح حساب انتقال می‌دهید را Balance می‌نامند. در نظر داشته باشیم که بالانس پس از بسته شدن هر پوزیشن تغییر می‌کند، ولی در زمان باز بودن معاملات این عدد ثابت است.

نکات مهم درباره انتخاب بروکر یا کارگزار

با توجه به تحریم‌هایی که الآن برای کاربران ایرانی نیز وجود دارد بروکر هرلحظه اراده کند می‌تواند حساب کاربری شخص را ببندد، اما برخی کارگزاری‌ها فعلاً با کاربر ایرانی باملاحظه رفتار می‌کنند.

۱. امنیت: مهم‌ترین ویژگی یک بروکر حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربر است؛ که کشف این نکته مهم سخت نیست می‌توان امنیت کارگزار را از مراجع زیر پیگیری کرد: کمیسیون معاملات فیوچر یا CFTC، انجمن ملی فیوچرز امریکا یا NFA، سازمان رفتار مالی بریتانیا یا FCA و ...

۲. هزینه معاملات: همانگونه که توضیح داده شد بیشتر سود بروکر‌ها از اسپرد یا کمیسیون از مشتری به دست می‌آید. قبل از افتتاح حساب از هزینه معاملات مطلع شوید این قسمت را می‌توانید از بروکر بپرسید یا اینترنتی سرچ کنید.

۳. نقل‌وانتقال پول به کارگزار: متأسفانه در این مرحله هم به خاطر تحریم‌ها برای کاربران ایرانی مشکلاتی وجود دارد در ارتباط اولیه با بروکر از نحوه ارسال و دریافت پول با ذکر جزییات مطلع شوید.

۴. نرم‌افزار معاملات: نرم‌افزار معاملاتی باید سازگاری مناسب با سرعت خطوط اینترنت در ایران داشته باشد.

۵. خدمات مشتری: داشتن بخش فارسی و پاسخ‌گویی در لحظه از الزامات یک کارگزار بین‌المللی است. کارگزار مطلوب حداقل در زمان نوبت صبح یا تا عصر بوقت ایران باید بتواند پاسخ کاربران فارسی‌زبان را به‌صورت برخط یا تلفنی بدهد.


در یادداشت بعدی "سه نوع تحلیل در بازار فارکس" در بازار فارکس می‌پردازیم.

کاری از علی حیدری _ کارشناس اقتصادی 

برای مطالعه قسمت دهم این گزارش، اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
استراتژی پرایس اکشن
فارکس به زبان ساده (۱۱)؛

استراتژی پرایس اکشن

زمان معاملات در فارکس
فارکس به زبان ساده (۹)؛

زمان معاملات در فارکس

فارکس به زبان ساده (۶)؛

ارز پایه و ارز مظنه در فارکس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
انشاله با آزاد شدن فارکس بروکرهای معتبر وارد ایران شوند و فرصت معاملات سالم فراهم شود.