بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" در انتظار شفافیت نرخ "ارز" و "بهره"

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس گفت: مصوبه جدید سازمان بورس می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد، اما اگر ابهاماتی که بر بازار سایه افکنده برطرف شود، نفع بیشتری خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۸۷۱۸

نفع بازار از برطرف شدن ابهامات متغیر‌های کلان

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره رشد شاخص در بازار امروز اظهار کرد: شاخص بین یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در حال نوسان است و با ریزش‌هایی که انجام داد در حال نزدیک شدن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که به آن واکنش نشان داد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین فرسایشی و طولانی شدن اصلاح زمانی به دلیل اجرای دامنه نوسان نامتقارن و انتشار خبر‌هایی مبنی بر تزریق منابع جدید به بازار از هفته‌های قبل در رشد شاخص اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه پول پارک شده در بازار وجود دارد و به محض بهبود شرایط ورود پیدا می‌کند، گفت: ابهامات زیادی وجود دارد، انتخابات و وضعیت برجام بر متغیر‌های کلان اثرگذار است، هنوز نرخ ارز و  بهره مشخص نیست و هر زمان این موارد شفاف شود بازار به آن واکنش نشان خواهد داد.

قاسمی بیان کرد: تا ابهامات برای بازار برطرف نشود نمی‌توان رشد بالایی را برای بازار مدنظر قرار داد البته توقع اُفت آنچنانی هم نباید از بازار داشت.

مدیرعامل آرمون بورس خاطرنشان کرد: در فصل مجامع قرار داریم شرکت‌ها از EPS‌های خوبی برخوردار هستند و در خرداد و تیرماه سود تقسیم خواهند کرد و این موارد از پتانسیل‌های بازار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبه جدید مبنی بر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه، تصریح کرد: مصوبه جدید سازمان بورس می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد، اما اگر ابهاماتی که بر بازار سایه افکنده برطرف شود، نفع بیشتری خواهد داشت.


  • بیشتر بخوانید:

روزهای حسرت بار "بورس"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معجزه‌ای برای بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

معجزه‌ای برای بازار سرمایه

خروج
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خروج "بورس" از وضعیت منطقی

روزهای حسرت بار
امیدی که ناامید شد؛

روزهای حسرت بار "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

گره انتخاباتی بر "بورس"

ارسال نظر