بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بهم ریختگی تابلو؛ فروش یا انتقال "سهام‌عدالت"

بهم ریختگی تابلو؛ فروش یا انتقال
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: قرار بود استان البرز از استان تهران جدا شود و انتقال دارایی از کد سرمایه گذاری استان تهران می‌تواند مبنایش در سرمایه گذاری استان البرز باشد.
کد خبر : ۲۳۸۷۴۵

عامل بهم ریختگی تابلو فروش یا انتقال سهام عدالت

اکبر حیدری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: سود "سهام عدالت" علیرغم حقوق مالکانه و قانون تجارت که باید توسط شرکت سرمایه‌گذاری استانی به سهامداران پرداخت می‌شد با مصوبه شورای عالی بورس، امور آن به سپرده‌گذاری مرکزی داده شد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی افزود: سود سهام عدالت باید از محل سود شناسایی‌شده در شرکت سرمایه‌پذیر پرداخت شود و  پرداخت از طریق شرکت‌های استانی مبنای حقوقی و قانونی نمی‌تواند داشته باشد اما؛ ما هم خبرهایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه بخشی از پرتفوی سهام عدالت به فروش رفته است!

وی گفت: به دلیل اینکه شورای عالی بورس درصدد آن بوده که ساختار و مدیران مدنظر خود را در سرمایه‌گذاری قرار دهد اختیارات قانونی را از سرمایه‌گذاری‌ها سلب کرده اما؛ حسب اطلاع ما سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر نهاد عنصر است هرچند اعلام شد، مسئولیتش با سپرده‌گذاری مرکزی است.

حیدری بیان کرد: قرار بود استان البرز از استان تهران جدا شود، انتقال دارایی از کد سرمایه‌گذاری استان تهران می‌تواند مبنایش در سرمایه‌گذاری استان البرز باشد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تصریح کرد: درگذشته مصوبه‌ای برای بازارگردانی در حوزه سهام عدالت داشتیم که بر مبنای آن قرار بود " ۵ در هزار " دارایی سرمایه‌گذاری استانی به یک صندوق توسعه بازار در قالب صندوق اختصاصی بازارگردانی برای سهام عدالت تخصیص پیدا کند می‌تواند این هم ضامن این جابجایی بوده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در پرتفوی سهام عدالت و سرمایه‌گذاری استانی فروشی به‌جز این دو مورد صورت گرفته باشد حتماً خط قرمز ماست و بابت آن مطالبه گری می‌کنیم، مردم باید از جزئیات اقدامات قبل از انجام آن مطلع شوند نه بعدازآن و از طریق تحولاتی که در بازار رخ می‌دهد.


  • بیشتر بخوانید:

ارزش سهام عدالت ۶۰ هزارتومان کاهش پیدا کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشنهاداتی برای پایان دادن به مشکلات بازار سرمایه
عضو هیات مدیره کارگزاری بورسیران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

پیشنهاداتی برای پایان دادن به مشکلات بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پیش‌بینی بازدهی ۴۰درصدی بورس در سال جاری

ارسال نظر