بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
عضو ناظر شورای عالی بورس:

سهامداران حقیقی سرمایه بورس هستند

سهامداران حقیقی سرمایه بورس هستند
عضو ناظر شورای عالی بورس گفت:متاسفانه سهامداران حقیقی اعتماد خود به بازار سرمایه را از دست داده‌اند و تلاش قوای سه‌گانه باید بر این باشد که این اعتماد به بازار برگردد و هرکس در چارچوب اختیارات و وظایف خود باید تلاش کند تا اعتماد از دست رفته احیا شود.
کد خبر : ۲۳۹۳۶۲

خواندن ۲دقیقه

بازار سرمایه+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس درباره نامه ۱۰۰ فعال بورسی به سران قوا اظهار کرد: این نامه درباره مشکلات حال حاضر بازار سرمایه و راهکار برون‌رفت از این وضعیت بازار در آستانه برگزاری جلسه سران قوا و خطاب به اعضای این جلسه تنظیم شده و حاوی مطالبات کارشناسی است که توسط فعالان و کارشناسان بازار سرمایه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین موضوعات بازار سرمایه که نیاز است در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار بگیرد تزریق اعتماد به بازار بوده که معتقدم اهمیت آن از تزریق نقدینگی بالاتر است و یکی از راه‌های برگشت اعتماد به بازار سرمایه، تزریق نقدینگی و حمایت از این بازار است.

عضو ناظر شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه در بورس سرمایه عظیمی وجود دارد که این سرمایه سهامداران حقیقی هستند، ادامه داد: متاسفانه سهامداران حقیقی اعتماد خود به بازار سرمایه را از دست داده‌اند و تلاش قوای سه‌گانه باید بر این باشد که این اعتماد به بازار برگردد و هرکس در چارچوب اختیارات و وظایف خود باید تلاش کند تا اعتماد از دست رفته احیا شود.

علیزاده با بیان اینکه از یکی از مهمترین پیشنهاد‌ها برای برگشت اعتماد به بازار و بهبود شرایط، تزریق نقدینگی است، تصریح کرد: یکی از قوانینی که از سال‌های گذشته باید در بازار به اجرا می‌رسید، اما تاکنون اتفاق نیفتاده است تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه است.

عضو ناظر شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه تاکنون ریالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت واریز نشده است، ادامه داد: صندوق توسعه ملی به صورت هیات امنایی اداره می‌شود هرچند که توافقاتی برای واریز ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این صندوق به صندوق تثبیت انجام شد، اما به اجرا نرسید و شروطی را برای تخصیص این منابع در نظر گرفتند که برای سازمان بورس اوراق بهادار قابل انجام نبود.

علیزاده درباره اینکه طبق قانون از صندوق توسعه ملی چه منابعی باید به بازار سرمایه تخصیص پیدا کند، گفت: از زمان وضع قانون تا به امروز باید حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به بازار تخصیص پیدا می‌کرد، اما این رقم واریز نشده است البته بازار سرمایه در شرایط حال حاضر برای بهبود و ثبات نیاز به اعداد بیشتری از این مبالغ دارد.


  • بیشتر بخوانید:

فشار فروش غیرمنطقی سهم‌های سیمانی

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ماهانه و سالانه
فروش این فولادساز جنوبی زیر ذره‌بین رفت؛

فروش ماهانه و سالانه "فخوز" دلچسب نبود

فشار فروش غیرمنطقی سهم‌های سیمانی
مدیر امور مجامع و سهام "سیدکو" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فشار فروش غیرمنطقی سهم‌های سیمانی

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها
دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها

ارسال نظر