بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
دگردیسی برند «ماهوت»؛ چشم اندازی نو با تغییر هویت بصری ​​​​​​​
برند «ماهوت» پس از ۶ سال فعالیت موفق و موثر در تولید و ارائه محصولات خلاقانه، اینک با تغییری نوآورانه در هویت بصری برند خود، گام بلندی در ارتقای مفاهیم ماهوی و ارتباطی برند خود و ارتقای جایگاه آن در دید مشتریان و رقبای خود برداشته است.
کد خبر : ۲۳۹۴۷۴

خواندن ۲دقیقه

ماهوت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، برند «ماهوت» که در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم جانبی دستگاه‌های هوشمند بوده و فعالیت خود را به عنوان یک استارت آپ خلاقیت محور، سال‌ها پیش شروع کرده، اکنون در آستانه سده جدید خورشیدی، با ارائه یک هویت بصری مدرن، خلاقانه و عجین شده با لایه‌هایی از گرایش سنتی، افق جدیدی را برای خود و مشتریانش ترسیم کرده است.

این برند که عبارت «برپوش» را جایگزین کلمه «استیکر» کرده و آن را کاملا برای ایرانیان جا انداخته، تولیدکننده «برپوش»‌هایی از جنس چرم طبیعی ایرانی برای موبایل و محصولات دیجیتال مشابه است و در هویت بصری و لوگوی جدید خود یک بار دیگر عناصر و المان‌های اصیل ایرانی را با دقت و موشکافی تیزبینانه‌ای به کار گرفته است.

«ماهوت» که در دوره فعالیت پربار خود، انواع پوسته و محافظ مرغوب را در بیش از ۱۲۰ طرح مختلف برای بیش از هزار دستگاه همراه و دیجیتال طراحی و تولید کرده است، این بار نیز در بازطراحی هویت جدید خود، عناصری، چون اصالت ایرانی، توجه به کیفیت خلاقانه، جذابیت مدرن و رویکرد فناورانه، شخصیت منحصر به فرد و ظرافت و متفاوت بودن را در پروسه بازآفرینی هویت بصری خود مورد توجه قرار داده است.

براساس این گزارش، فونت‌ها، رنگ‌ها، اشکال، انحناها، ابعاد و‌هارمونی‌های به کاررفته در لوگو و المان‌های بصری جدید «ماهوت» ضمن القای کلاسیک و ساده بودن، نشان دهنده حس اعتماد، اصالت و فاخر بودن نیز هست؛ مساله‌ای که در این سال‌ها یکی از سیاست‌های اصلی شرکت چرم سازان مبتکر ماهوت، ذیل برند «ماهوت» بوده است.

لازم به ذکر است،واژه «ماهوت» در معنای لغوی آن معادل پارچه ضخیم و پرزدار است که معمولا برای تولید انواع بالاپوش از آن استفاده می‌شود. با این تفاوت که بالا پوش‌ها (برپوش)‌های تولیدی این برند، ضمن ایجاد پوششی مناسب بر تن دستگاه‌های مدرن و زیبای امروزی، عناصری چون، تنوع، رنگارنگی، خلاقیت، ظرافت و فراگیری را نیز در خود دارد.

«ماهوت» در طول سال‌های فعالیت خود معتقد و مدعی بوده است که خلاقیت، تنوع، فراوانی، قدرت انتخاب‌های متعدد و نوآوری، دستمایه کار این مجموعه بوده است. اکنون در تعریف مجددی که از هویت بصری این برند صورت گرفته، این مفاهیم به صورت شعاری ثابت بر بخشی از هویت بصری «ماهوت» نقش بسته است، شعاری که با عبارت‌های «بی نهایت نوآوری» یا «infinite innovation» نمود پیدا می‌کند.

مرکزی‌ترین هسته لوگوی جدید برند به شکل ∞ القا کننده مفهوم بی نهایت است. ضمن این که ارتباط مستقیم و فوری با حرف محوری کلمه «ماهوت» یعنی حرف سوم آن (ه) دارد. علاوه بر این، شکل مذبور القا کننده مفهوم «هایپرلینک» هم هست که یکی از عناصر اصلی در ارتباطات دیجیتال است که «ماهوت» در این زمینه فعالیت می‌کند. ضمن این که لوگوتایپ MAHOOT که در کادر مناسبی قرار گرفته است و در رنگ بندی‌های مختلف قابل ارائه است می‌تواند به مناسبت‌های مختلف تغییر شکل داده و کاربرد‌های مفهومی فراوانی به خود بگیرد.

در واقع همان طور که در کتابچه راهنمای هویت بصری جدید «ماهوت» در سایت این برند توضیح داده شده است: «تا زمانی که قواعد مطرح شده در دستورالعمل هویت بصری رعایت شوند می‌توان در موقعیت‌های مختلف آزادانه از کادر حامی لوگو استفاده کرد. یعنی کادر حامی نشان را می‌توان در موقعیت‌های متفاوت بکار برد. کادر حامی نشان می‌بایست در محتوای تکمیل کننده استفاده شود و در کادر یا محتوایی که به تنهایی قصد معرفی محصولات و یا برند را دارد نمی‌توان فقط از کادر حامی‌نشان استفاده کرد.» ضمن این که شعار «بی نهایت نوآوری» یا «infinite innovation» را می‌توان بسته به موقعیت‌های مختلف همراه لوگوی جدید «ماهوت» به عنوان شعار اصلی این برند استفاده کرد.

لازم به ذکر است که «هویت بصری» یا (brand identity) یک مجموعه درواقع مجموعه‌ای از خصلت‌ها و شخصیت، رویکرد، جنس فعالیت، نوع ارتباط با مخاطب و جامعه و ساختار و هویت برند است که در مجموعه طراحی شده برای «ماهوت» کاملا متناسب، زیبا و نشان دهنده شخصیت واقعی این مجموعه است که تصویری مناسب و قدرتمند از اهداف و ماموریت‌های این شرکت را به نمایش می‌گذارد که همه این‌ها مدیون استفاده مناسب از مجموعه‌ای از ابزار‌ها از جمله: تایپوگرافی، رنگ، خطوط، انحناها، کادرها، المان‌ها، سمبل‌ها و اشکال است.

علاقه‌مندان برای ملاحظه هویت بصری جدید «ماهوت»، کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات و فعالیت‌های این برند می‌توانند به آدرس این شرکت به نشانی mahoot-leather.ir مراجعه کرده و یا اینستاگرام این شرکت را به نشانی mahootleather دنبال کنند.


  • بیشتر بخوانید:

اخذ مجوز تامین مالی مبتنی بر مشارکت "کارن" از فرابورس

اشتراک گذاری :
ارسال نظر