بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
بازگشت بورس به مدار ریزش؛

دهن کجی بورس به مصوبه‌های کاغذی

در حالی که هفته گذشته از بسته ۳+۷ برای حمایت از بورس رونمایی شد، اما بازار همچنان روند منفی خود را ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۹۷۴۶

دهن کجی بورس به مصوبه‌های کاغذی

به گزارش بورس نیوز، با توجه به اتفاقاتی که در هفته گذشته حوالی بورس صورت گرفت و سبز شدن شاخص در دو روز پیاپی و همچنین رونمایی از بسته ۳+۷ بسیاری از سهامداران تصور می‌کردند روند نزولی بورس پایان یافته و از ابتدای هفته جدید دیگر شاهد نزولی بودن بازار نباشند و به نوعی صف فروش‌ها کمتر شود، اما روند ریزشی بازار در نخستین روز هفته سهامداران را به نوعی شگفت انگیز کرد.

هر چند در ابتدای بازار شاخص روند رو به رشد به خود گرفت، اما در ادامه و بسیار سریع شاخص روند نزولی به خود گرفت تا جایی که مجددا مقاومت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را از دست داد و با ریزش ۱۰ هزار و ۳۰۹ واحدی تا یک میلیون و ۱۹۷ واحد ریزش کرد و شاخص کل نیز با اُفت ۱۱۳۹ واحدی به ۴۲۶ هزار و ۱۳۳ واحدی رسید.

دهن کجی بورس به مصوبه‌های کاغذی

تا زمان فعلی فعالیت بازار بیشترین حجم معاملات مربوط به گروه خودرو، بانک ها، انبوه سازی املاک، صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، سرمایه گذاری ها، فلزات اساسی و بیشترین ارزش معاملات مربوط به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، خودرو، بانک ها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی است.

تا این لحظه از بازار ۱۸ نماد صف خرید و ۳۸۹ نماد صف فروش هستند و بیشترین ارزش معاملات مربوط به دارای یکم، وپاسار ۲، پالایش و خودرو است.

گفتنی است، مدیرعامل بورس تهران روز چهارنشبه مدعی شد بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان ۳+۷ یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه بازار سرمایه و حمایت از بورس است و این موضوع می‌تواند تقویت طرف تقاضا را به دنبال داشته و رشد بازار سهام را نوید دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
حرف تا عمل خیلی فاصله هست ، ختم کلام پول کی میاد ، منتظر نباشید از افغانستان بیان سهام بخرن
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
تخفیف خوراک پترو پالایشی ها چی شد پس وایستادن بشه 100 تومن بعد اعلام کنن