بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال
دایره‌ سلامت دیجیتال شامل دسته‌هایی مانند سلامت همراه، فناوری اطلاعات سلامت، دستگاه‌های پوشیدنی، سلامت و درمان از راه دور و همچنین سلامت و درمان از راه دور می‌شود.
کد خبر : ۲۳۹۸۷۰

خواندن ۲ دقیقه

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، از نرم افزار‌های موبایلی سلامت و نرم افزار‌هایی که تصمیمات درمانی پزشکان را تسهیل می‌کنند تا هوش مصنوعی تا یادگیری ماشین، فناوری دیجیتال یک انقلاب در حوزه سلامت رقم زده است.

ابزار‌های دیجیتال سلامت این ظرفیت عظیم را دارند تا توانایی ما برای شناساسیی دقیق و درمان صحیح بیماری‌ها را ارتقا دهند و سطح ارائه خدمات سلامت به افراد را بهبود بخشند. در اینجا به چند کسب و کار برتر فعال در حوزه سلامت دیجیتال آشنا می‌شویم.

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال

شرکت بلوم لایف یکی از استارت‌آپ‌های حوزه سلامت دیجیتال است که بر سلامت بانوان باردار تمرکز دارد. این شرکت محصولی را توسعه داده است که به بانوان باردار این امکان را می‌دهد که با اتصال این دستگاه به شکم خود، انقباض عضلانی رحم خود در دوران بارداری را مدیریت کنند. قطعات الکترونیکی درون یک پد متصل به پچ مصرفی قرار گرفته اند که به شکم بانوان متصل می‌شود. بانوان می‌توانند هر لحظه در شبانه روز که بخواهند از این پچ استفاده کنند و وضعیت خود را بررسی کنند. با توجه به این که این دستگاه برای بررسی انقباضات رحم طراحی شده است، برای سه ماهه نهایی دوران بارداری می‌تواند مفید باشد.

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال

اسلیپس راه حلی طراحی کرده تا کاربران به بهترین خواب دست یابند. تیمی متشکل از متخصصان فناوری اطلاعات و سلامت که تجربه کاری در حوزه اینترنت اشیا دارند، این استارتاپ را هدایت می‌کنند. اسلیپس پا را از مدیریت خواب فراتر گذاشته و در ۴ حوزه محصولاتی مبتنی بر اینترنت اشیا ارائه می‌دهد:

۱. اتاق خواب هوشمند ۲. خانه هوشمند ۳. پایش نوزاد ۴. مراقبت در منزل

در حال حاضر این شرکت ۱۱ گجت را ارائه می‌کند. یکی از آنها به منظور بهینه‌سازی خواب کاربران تهیه شده است.

اینن گجت درون بالش قرار می‌گیرد و با نرم افزار موبایل DreamLife همگام‌سازی می‌شود. با بررسی علائم حیاتی و چرخه خواب، نرم افزار زمان مناسب بیداری و خواب کاربر را تعیین و توصیه‌هایی در این خصوص ارائه می‌دهد.

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال

برترین استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال

لیونگو سامانه‌ای است برای تغییر عادات که بر اساس ویژگی‌های سلامتی کاربر، به منظور درمان دیابت و فشارخون خدماتی ارائه می‌دهد. هدف شرکت عبارت است از افزایش بازدهی مالی کلینیک‌ها در حالی که بیماران نیز بهترین وضعیت را در کنترل بیماری‌های مزمن خود داشته باشند.

برای استفاده از خدمات این شرکت به سه دستگاه نیاز است: گوشی هوشمند، دستگاه سنجش فشار خون لیونگنو و دستگاه سنجش قند خون لیونگو. بر اساس اطلاعات خروجی از این دستگاه‌های سنجشگر، نرم افزار نصب شده روی موبایل توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را به هر فرد نشان می‌دهد. علاوه بر این امکان ارسال پیام متنی به کارشناسان دیابت شرکت و دریافت پاسخ از آن‌ها وجود دارد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر