بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

"یک همت" دیگر از «صندوق‌های بادرآمد ثابت» پرید ...

متوسط بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۲۱.۷ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۲۴۰۵۲۵

صندوق سرمایه گذاری درآمدهای ثابت+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره نمود.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۳۳۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید. در این هفته شاهد خروج سرمایه به ارزش ۱۱ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال از این صندوق‌ها بودیم. این برای اولین بار طی ۴ هفته اخیر محسوب می‌گردد که صندوق‌های با درآمد ثابت با خروج سرمایه مواجه شده‌اند و احتمال می‌رود که بخشی از این منابع خروجی صرف خرید سهام شده باشند.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

صندوق‌های با درآمد ثابت+بورس نیوز

صندوق‌های با درآمد ثابت+بورس نیوزصندوق‌های با درآمد ثابت+بورس نیوز

صندوق‌های با درآمد ثابت+بورس نیوز

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به ۳۳۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. متوسط ارزش هر صندوق در ۷۵ صندوق مورد بررسی به ۴.۴۳۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنان دو صندوق گنجینه زرین شهر و لوتوس پارسیان پر ارزش‌ترین صندوق‌های بادرآمد ثابت محسوب می‌گردند.

متوسط بازدهی یک ماهه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۱.۴ درصد مثبت رسیده است. بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق توازن معیار و بانک خاورمیانه به ترتیب با ۲.۳ و ۱.۹ درصد بازدهی مثبت داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به دو صندوق پیشگامان سرمایه نوآفرین و مشترک صنعت و معدن با ۱.۶ و ۱.۳ درصد بازدهی منفی بوده است.

همچنین متوسط بازدهی سه ماهه این صندوق‌ها به ۴.۳ درصد مثبت رسیده که بهترین عملکرد سه ماهه را صندوق حکم آشنای ایرانیان با ۵.۳ درصد بازدهی مثبت به خود اختصاص داده است.

در یک سال منتهی به ۲۱ اردیبهشت ماه امسال، متوسط بازدهی صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۲۱.۷ درصد مثبت رسیده است. بهترین عملکرد یک ساله را دو صندوق پاداش سرمایه بهگزین و الماس بیمه دی به ترتیب با ۳۳.۴ و ۳۳.۲ درصد بازدهی داشته اند و ضعیف‌ترین عملکرد را نیز دو صندوق صبای هدف و توسعه سرمایه نیکی با ۱۴.۷ و ۱۵.۶ درصد بازدهی داشته اند.

در هفته گذشته شاهد خروج ۱۱.۸۸۷ میلیارد ریال سرمایه از صندوق‌های بادرآمد ثابت بودیم. بیشترین خروج سرمایه از دو صندوق درآمد ثابت کمند و کیانو به ترتیب با ۶.۲۵۵ و ۳.۸۶۴ میلیارد ریال صورت گرفته و بیشترین جذب سرمایه نیز در دو صندوق آتیه نوین و درآمد ثابت کاردان به ترتیب با ۶.۸۰۷ و ۶.۳۸۱ میلیارد ریال صورت گرفته است.


  • بیشتر بخوانید:

"۳۳۲همت" ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان، به این صندوق‌ها واریز شد؛

"۳۳۲همت" ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به مرز ۳۳۰ همت رسید
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به مرز ۳۳۰ همت رسید

بازدهی ۲۲.۸ درصدی در یک سال گذشته
نگاهی به عملکرد صندوق با درآمد ثابت پیروزان

بازدهی ۲۲.۸ درصدی در یک سال گذشته

ارسال نظر