بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پاشنه آشیل صنعت خودرو

پاشنه آشیل صنعت خودرو
کارشناس بازار سرمایه گفت:اگر بخواهیم سودآوری خودروسازان بیشتر شود باید بتوانند محصولات خود را در حاشیه بازار عرضه کنند در غیر این صورت قیمت‌گذاری پاشنه آشیل این صنعت در شرایط فعلی است.
کد خبر : ۲۴۰۶۸۸

قیمت گذاری پاشنه آشیل صنعت خودرو

مهدی رضایتی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره صف خرید خودرو‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد از لحاظ تکنیکالی این سهام جذاب بوده و صف خرید امروز در واکنش به این موضوع بوده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: از طرفی دلیل دیگر را می‌توان به بازگشایی نماد"خساپا" عنوان کرد که ممکن است منابعی برای حمایت به بازار آورده شده باشد.

وی درباره پیش بینی از آینده سهام خودرویی گفت: اگر قیمت گذاری دستوری از صنعت خودرو حذف شود این صنعت پتانسیل خوبی دارد و می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

رضایتی درباره تاثیر برجام بر خودرویی‌ها بیان کرد: با توجه به شکستی که در سرمایه گذاری خارجی در دوره قبلی برجام این صنعت با آن مواجه شد حداقل در کوتاه مدت به نظر نمی‌رسد از نظر فاندامنتال اتفاق خاصی در این صنعت رخ دهد، اما در میان مدت و بلندمدت می‌تواند با توجه به شراکت با خارجی‌ها و سرمایه گذاری آن‌ها تاثیر مثبتی بر این صنعت بگذارد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:، اما نباید فراموش کرد که اگر توافقی صورت بگیرد فرایند واردات قطعات و مواد اولیه که مشکلاتی را برای تولید به وجود می‌آورد برای خودروسازان آسانتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سودآوری خودروسازان بیشتر شود باید بتوانند محصولات خود را در حاشیه بازار عرضه کنند در غیر این صورت قیمت‌گذاری پاشنه آشیل این صنعت در شرایط فعلی است.

رضایتی درباره زمزمه نهایی شدن عرضه خودرو در بورس کالا گفت: زمانی که خودرو در بورس کالا عرضه شود به مرور زمان از قیمتگذاری دستوری خارج خواهد شد و قطعا اتفاق مثبتی است.


بیشتر بخوانید:

۸۰ درصد رانت نصیب دلالان می‌شود

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای بورس نیوز تاکید کرد:

زمین‌گیر کردن بورس با معضلات خودساخته

۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ "باید" برای کاندیداها

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت:

۸۰ درصد رانت نصیب دلالان می‌شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
فقط در یک صورت بورس ما درست و مثبت میشود ان هم بستن و اخراج تمام نماد های خودرویی های ورشکسته و این زالو های سهم های تقلبی است
مرگ و ننگ بر این دولت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
تا قیمت خودررو اقعی نشود هم کارخانه هم سهامدار و هم مشتری خودرو ضرر خواهند کرد و پولها به جیب مافیای خودرو خواهد رفت