بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
عملکرد بسیار ضعیف در ۳ ماهه چهارم سال ۱۳۹۹؛

ادامه صف فروش و عقب‌گرد قیمت سهم "کگاز " به ۱۶ ماه گذشته

ادامه صف فروش و عقب‌گرد قیمت سهم
بخش عمده‌ای از رشد بیش از ۸۵ درصدی درآمد‌های این شرکت در سال ۱۳۹۹ مربوط به فروش صادراتی بطر شمس‌آباد بوده است که در این افزایش با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز در کشور و افزایش بیش از ۱۵ درصدی مقادیر فروش صادراتی این محصول محقق گردیده است.
کد خبر : ۲۴۰۸۱۹

شیشه و گاز شاهد+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علی‌رغم آنکه در گزارش عملکرد سالانه شرکت شیشه و گاز شاهد تحقق سود خالص ۷۹۸ میلیارد ریالی و تعدیل بیش از ۱۶۱ درصدی سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی قبل هستیم، بااین‌وجود ثبت عملکرد بسیار ضعیف این شرکت در ۳ ماهه پایانی از مهم‌ترین چالش‌های سهامداران در روز‌ها و ماه‌های آتی به شمار می‌رود.

نگاهی به ارزش کنونی شرکت (که البته همچنان این ارزش با توجه به سودمحقق شده بسیار بالا به نظر می‌رسد) نشان می‌دهد که ارزش این روز‌ها معادل ارزش بازار و قیمت‌های بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ (۱۶ ماه پیش) هست که با توجه به عدم همخوانی سود خالص شرکت باقیمت‌های کنونی سهم ادامه افت قیمت بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

عملکرد سالانه کگاز+بورس نیوز

بخش عمده‌ای از رشد بیش از ۸۵ درصدی درآمد‌های این شرکت در سال ۱۳۹۹ مربوط به فروش صادراتی بطر شمس‌آباد بوده است که در این افزایش با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز در کشور و افزایش بیش از ۱۵ درصدی مقادیر فروش صادراتی این محصول محقق گردیده است.

افزایش فروش در حدود ۲.۵۰۰ تنی انواع بطری‌های تولیدی و به‌ویژه در صادراتی، همچنین رشد نرخ‌هایی بیش از ۸۰ درصدی انواع محصولات صادراتی این شرکت در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی گذشته منجر به افزایشی در حدود ۱.۱۶۵ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌ها و ۴۹۳ میلیارد ریالی سود خالص شرکت گردیده است.

بااین‌حال نکاتی که نمی‌توان به‌سادگی از کاهش شدید حاشیه سود ناخالص محصولات فروخته‌شده در ۳ ماهه انتهایی سال به‌سادگی گذشت چراکه این کاهش سود ناخالص به همراه افزایش در حدود ۸۱ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی ازجمله تأثیرگذارترین عوامل ثبت عملکرد نگران‌کننده این شرکت در ۳ ماهه چهارم سال هست.

لازم به ذکر است با توجه به‌صورت‌های مالی منتشرشده و اعلام سود خالص ۹۳۹ ریالی به ازای هر سهم، به نظر می‌رسد قیمت‌های کنونی سهام این شرکت اختلاف معناداری را باارزش ذاتی تجربه می‌کند و احتمال کاهش قیمت بیشتر در روز‌ها و ماه‌های آتی دور از ذهن نیست.


بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "کگاز"، آمادگی درج پاسخ شرکت شیشه و گاز شاهد را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش مجدد نرخ‌های فروش "کگاز" در دی‌ماه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا روند افزایش نرخ محصولات ادامه‌دار خواهد بود؛

افزایش مجدد نرخ‌های فروش "کگاز" در دی‌ماه

اتفاقاتی که تنها ناظران بازار "بورس" می‌توانند رقم بزنند!

افزایش مقادیر فروش بطر لایت داخلی "کگاز"

صف‌فروش شرکت‌ها برخلاف گزارش‌های مثبت ماهانه؛

کاهش نرخ‌های فروش بطر‌های صادراتی "کگاز"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
اقای تحلیل گر شما که خبر از فاز دو شرکت نداری پس نیا اینجا تیتر بزن عملکرد بسیار ضعیف سه ماهه اخر !!!
شرکت به دلیل درگیری افتتاح فاز دو سه ماهه فروش کمی داشته ولی در مقابل تولید بالایی هم داشته که انبار شده کگاز شرکتی هست که فروشش قراردادی هست و طبق قرارداد های قبلی محصول ارائه میده به شرکت های مختلف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
مشکل این شرکت مدیریت ضعبف وناتوان اون هست مدیران این شرکت توسط بنیاد مستضعفان منصوب میشوند همکنون دقیقا ده ماه از زمان مجمع فوق الغاده برای افزایش سرمایه هنوز حق تقدم استفاده نشده را عرضه نکردند و ازین افتضاحتر درجازدن و پیشرفت لاکپشتی طرح توسعه شرکته و تماسهای تلفنی و اعترا ض ماسهامداران هم به جایی نمیرسه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
انشاالله