بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
کشف تعدادی دستگاه تولید ارز دیجیتال در زنجان
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۵۳ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان زنجان کشف شد.
کد خبر : ۲۴۱۲۵۹

خواندن ۲ دقیقه
دستگاه تولید ارز دیجیتال +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ایرج خانی‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در خصوص با ماجرای کشف ۵۳ دستگاه ماینر در زنجان، اظهار کرد: در راستای جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و قاچاق، ماموران از استفاده غیرمجاز از این دستگاه‌ها مطلع شدند؛ بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی زنجان قرار گرفت.

وی در رابطه با جزئیات کشف دستگاه ماینر، افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی از یک باب منزل مسکونی و دو واحد تولیدی بازرسی و از این محل‌ها تعداد ۵۳ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی دارد، بنابراین تولیدکنندگان با استفاده از برق دولتی و به صورت غیرمجاز اقدام به راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند.

خانی‌پور خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر