بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مُشتی که "بورس" بعد گیجی از سرمستی خورد

مُشتی که
کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بازار نیاز به نظم دارد، اما با دخالت‌هایی که صورت گرفته نظم بازار بهم ریخته است.
کد خبر : ۲۴۱۲۹۹

بهم ریختگی نظم معاملات بورس

علی یوسفیان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: معاملات بازار نیاز به نظم دارد، اما از سال گذشته که رشد زیادی داشت به‌صورت مداوم نظم معاملاتی به‌هم‌ریخته شد و به انحای مختلف موردحمله قرار گرفت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مواردی که نظم معاملاتی بازار را به هم‌ریخت، افزود: در مرحله اول حجم زیاد نقدینگی که سال گذشته وارد بازار شد همه را گیج کرد، در مرحله بعد اعمال سیاست‌های مختلف ازجمله تقسیم تایم بازار به دو قسمت مجدداً نظم بازار را به هم‌ریخت، دخالت‌های زیادی صورت گرفت و هر چه این دخالت‌ها افزایش یافت وضعیت بازار بدتر شد.

وی گفت: تا دو هفته قبل بازار تقریباً دارای نظم بود به‌طور مثال یکشنبه و دوشنبه ‌بازار منفی و سه‌شنبه و چهارشنبه‌ بازار مثبت می‌شد و دامنه نامتقارن نظمی به معاملات داده بود، اما مجدداً با تغییر دامنه نظم بازار از بین رفت و شرایط به سمت ریزش شدید حرکت کرد.

یوسفیان بابیان اینکه این وضعیت بازار غیرطبیعی نیست بیان کرد: تغییر سیاست‌ها اثرات منفی روی بازار می‌گذارد و این مشکلی است که با سیاست‌گذاران داریم.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه عمده مشکل بازار دخالت است اگر دخالت‌ها نباشد قاعدتاً شرایط بهتر خواهد شد، خاطرنشان کرد:برخی از کارشناسان معتقدند معاملات اهمیت ندارد بلکه میزان سودهی مهم است و نگاه بنیادی در کارشناسان بسیار جدی است.

وی درباره اینکه آیا اراده‌ای برای متعادل کردن بازار وجود دارد، تصریح کرد: اگر قدرت بیرونی در بازار تأثیر داشت وضعیت بازار به گونه دیگری بود.

یوسفیان تأکید کرد: به دلیل اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر چند بار تکرار شده و به نتیجه نرسیده قدرت بیرونی بی‌اعتبار شده و کارایی ندارد و اعتماد بازار نسبت به سیاست‌های دولت از بین رفته است.


  • بیشتر بخوانید:

اراده‌ای برای متعادل کردن بورس وجود ندارد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار: سودی نکرده‌ایم...

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حمایت مهمی که نباید از دست برود ...

ارسال نظر