بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر در گفت‌وگو با بورس نیوز:

احتمال افزایش قیمت تایر

احتمال افزایش قیمت تایر
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید احتمالا در تابستان برخی از انواع لاستیک‌ها با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.
کد خبر : ۲۴۱۳۷۸

احتمال افزایش قیمت تایر

مصطفی تنها در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تولید مطلوب است البته در اوایل سال به دلیل شیوع موج چهارم کرونا تولید تحت تاثیر قرار گرفته بود که برطرف شده است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ میلیون حلقه لاستیک سواری تولید شد، افزود: در فروردین ماه ۱۵ هزار و ۴۵۰ تن انواع لاستیک تولید شد که دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته است.

وی درباره تامین مواد اولیه گفت: با توجه به اینکه کشور با تحریم مواجه است تامین مواداولیه با مشکل انجام می‌شود، اما به هر روشی که بوده تاکنون اجازه ندادیم تولید متوقف شود.

تنها درباره تامین ارز از بیان کرد: هر چند تامین ارز برای واردات با مشکلاتی روبه رو است، اما از سوی بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه آماری درباره رشد قیمت مواد اولیه ندارم، خاطرنشان کرد: کشور با تورم ۶۰ درصدی همراه است و به طور طبیعی در همه بخش‌ها این تورم اثرگذار است و در بخش صنعت نیز اعمال می‌شود در نتیجه در قیمت تمام شده کالا تاثیر می‌گذارد همانطور که قیمت لاستیک در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا درخواستی برای افزایش قیمت در سال جدید صورت گرفته است، تصریح کرد: نرخ گذاری لاستیک از چند ماه گذشته به این صنعت واگذار شده، اما سازمان حمایت بر آن نظارت خواهد داشت.

تنها با بیان اینکه از پاییز سال گذشته، افزایش قیمت جدیدی در لاستیک نداشتیم، افزود: احتمالا در تابستان برخی از انواع لاستیک‌ها با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

تحلیل نمادهای لاستیک‌ساز

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هیات مدیره
با اعلام شرکت کویر تایر؛

هیات مدیره "پکویر" تغییر کرد

تحلیل نمادهای لاستیک‌ساز
رد آج لاستیک‌فروشان در کلوب‌هاووس افتاد؛

تحلیل نمادهای لاستیک‌ساز

تداوم رشد تولید و فروش تایرسازان در قرن جدید
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم رشد تولید و فروش تایرسازان در قرن جدید

نامه‌هایی به سازمان حمایت برای یک اتفاق مهم؛

۲مجوز افزایش نرخ زیر آج تایرسازان

ارسال نظر