بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۱۵۵۹

کشف ۱۲۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز در بوکان

سلمان حیدری، فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۱۲۸ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال (بیت کوین) غیرمجاز به ارزش ۳۰ ملیلیارد ریال در این شهرستان کشف شد. اقلام کشف شده شامل ۶۴ دستگاه ماینر و ۶۴ دستگاه پاور تولید کننده ارز دیجیتال است.

هیچ صرافی مجوز خرید و فروش رمز ارز‌ها را ندارد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تا به این لحظه هیچ صرافی مجوز خرید و فروش رمز ارز‌ها را ندارد، افزود: در این موارد پلیس همراه دستگاه‌هایی است که با استخراج غیرقانونی و غیرمجاز رمز ارز‌ها مبارزه می‌کنند.

تشدید مجازات استخراج کنندگان ارز‌های دیجیتالی در چین

انتشار خبری مبنی بر احتمال تشدید مجدد محدودیت‌ها بر روی استخراج کنندگان ارزهای دیجیتالی در چین مجددا باعث افزایش فشار فروش در بازار‌ها شده است. طبق گفته برخی منابع خبری چینی، دولت می‌خواهد پس از ممنوع اعلام کردن استخراج ارز‌های دیجیتالی، متخلفان را با مجازات‌های سنگینی جریمه کند. البته داده‌ها حاکی از آن است که استخراج کنندگان بیتکوین کماکان تمایل کمی برای فروش بیت کوین‌های در اختیار خود دارند.

تولیدکنندگان غیرمجاز بیت کوین روزانه حدود ۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: برای تولید یک بیت کوین، به اندازه مصرف صد سال یک خانه معمولی در تهران، برق مصرف می‌شود. توان مصرفی یک دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی، ۵ کولر آبی، ۱۵ یخچال فریزر و ۳۵ پنکه است.

بیت کوین عامل اصلی رکود اقتصادی بعدی

مدیرعامل شرکت متالا رویالتی اند استریمینگ گفت: بیت کوین عامل اصلی رکود اقتصادی بعدی است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر