بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۱۸۰۱

کشف ۱۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در ابهر

حمد مهدی‌خانی، فرمانده انتظامی ابهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یکی از محلات شهر ابهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل، ۱۴ دستگاه ماینر به همراه متعلقات آن را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

کشورهای اسکاندیناوی مدل موفق استخراج پول های مجازی

روند هشدار نسبت به پیامد‌های منفی زیست محیطی استفاده از ارز‌های دیجیتال و به‌ویژه بیت‌کوین، با رد پذیرش این ارز‌ها از سوی تسلا، وارد مرحله‌ای جدید شد. با این حال حامیان استخراج پول‌های مجازی از کشور‌های اسکاندیناوی به‌عنوان یک مثال موفق در این باره یاد می‌کنند.

شرایط جدید تاسیس صرافی‌ها ابلاغ شد

 در متن این دستورالعمل آمده: «حداقل مبلغ سرمایه به‌منظور تأسیس و فعالیت شرکت‌های صرافی وابسته به مؤسسات اعتباری و نیز شرکت‌های صرافی تضامنی در استان تهران و شهر‌های بزرگ شامل؛ اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، کرج، مشهد، قم و ارومیه، دویست و پنجاه میلیارد ریال تعیین‌شده است.»

ما تابع دستور برای توقف فعالیت‌ها هستیم

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صمت درخصوص ممنوعیت استخراج رمزارز تا شهریورماه اظهار کرد: «ما تابع دستور برای توقف فعالیت‌ها هستیم. مجوز‌های ما جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری هستند؛ وقتی بنگاهی پروانه بهره‌برداری کسب می‌کند مجوز فعالیت دارد، اما حالاکه بنا به مصالح کشور دستوری آمده که بنگاه‌های دارای مجوز هم اجازه فعالیت نداشته باشد، پس این بنگاه هم باید کار خود را متوقف کند.»

ارزش بیت کوین همچنان در حال افزایش

بیت کوین در برخی از ساعات روز‌های گذشته موفق شده تا جایگاه خود را در بالای کانال ۴۰ هزار دلاری تثبیت کند. از طرف دیگر میزان ورود ارز‌های دیجیتالی به صرافی‌ها تغییری محسوس نسبت به روز‌های قبل داشته تا جایی که برای نخستین بار از ۲۲ آوریل، میزان خروجی بیتکوین از صرافی‌ها بیشتر از میزان ورودی بوده است بدان معنا که معامله گران بزرگ انتظار دارند قیمت‌ها به زودی صعودی شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر