بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
توجه به صنایع خلاق در دستور کار صندوق نوآوری
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی آموزش، گردشگری، مدیریت بازار و تبلیغات را از جمله حوزه فعالیت استارت‌آپ‌های رویداد "آفرینه" عنوان کرد.
کد خبر : ۲۴۱۸۱۲

خواندن ۲ دقیقه

توجه به صنایع خلاق و هویت‌ساز در دستور کار صندوق نوآوری

به گزارش بورس نیوز، مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در بیست و ششمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی با عنوان جذب سرمایه در حوزه صنایع خلاق که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های این صندوق برای توسعه صنایع خلاق و هویت‌ساز در سال جاری، اظهار کرد: بر این اساس با مخاطبان و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کرده و در این راستا ۵ رویداد پیوند و یک فستیوال در حوزه صنایع خلاق با همکاری یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در رویداد‌های گذشته صندوق نوآوری، به حوزه "صنایع خلاق" کمتر توجه شده، ادامه داد: این در حالی است که اکوسیستم حوزه صنایع خلاق نیازمند جذب سرمایه برای تقویت توانمندی و اثرگذاری بیشتر است. بر این اساس یک رویداد دو روزه جذب سرمایه مورد نیاز برای ارائه استارت‌آپ‌های این حوزه تحت عنوان "آفرینه" با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان در حال برگزاری است و در کنار آن پنل‌های آموزشی مختلفی نیز طراحی شده تا اثرگذاری رویداد بیشتر شود.

بغدادی، آموزش، گردشگری، مدیریت بازار و تبلیغات را از جمله حوزه فعالیت استارت‌آپ‌های رویداد "آفرینه" عنوان کرد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به روند حیات تیم‌های استارت‌آپی خاطر نشان کرد: حدود ۳۲ درصد از استارت‌آپ‌های رویداد جذب سرمایه در مراحل اولیه نیازمند سرمایه بذری هستند که ۶۱ درصد از تیم‌ها نیاز به سرمایه سری A و ۳ درصد نیاز به سرمایه سری B دارند، ضمن آنکه ۴ درصد آن‌ها نیاز به سرمایه سری C داشتند. این نشان می‌دهد که رویداد‌های دوشنبه‌‎های استارت‌آپی به درستی بخشی از چرخه عمر استارت‌آپ‌ها که بیشترین فراوانی را داشتند، هدف‌گذاری کرده است.

در این مراسم همچنین محمد وحیدی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های دولت از کسب و کار‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی، گفت: مجلس شورای اسلامی با وضع و اصلاح قوانین و همچنین مصوبات بودجه می‌تواند به رونق فضای کسب و کار‌های استارت‌آپی و دانش بنیان کمک کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد آینده کسب و کار‌ها در جهان نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد فرهنگ و بسترسازی برای کسب و کار‌های استارت‌آپی را باید فراهم کنیم، زیرا بسیاری از مشاغل مهم جهان در آینده تحت تاثیر فرصت‌های استارت‌آپی قرار خواهند گرفت، به‌طوری‌که فروشگاه‌های بزرگ در آینده دیگر به شکل فیزیکی امروز وجود نخواهند داشت و صنعت مارکتینگ در نگاه رو به آینده متحول خواهد شد، زیرا تجارت جهانی و صنعت مارکتینگ دنیا متاثر از کسب و کار‌های استارت‌آپی متحول می‌شود.

وی بر رویکرد مثبت و اولویت‌محور مجلس در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و گفت: حمایت از کسب و کار‌های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به عنوان الگویی مهم کلید خورده است، به‌طوری‌که اولویت نگاه دانش‌بنیانی کمیسیون آموزش به کسب و کار‌های استارت‌آپی و مجموعه‌هایی است که مبنای دانشی دارند. با این رویکرد مجلس، امیدواریم که حوزه استارت‌آپی و دانش بنیان‌ها رشد جهشی داشته باشند و صنایع خلاق نیز بتوانند از فرصت ایجادشده استفاده کنند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر