بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"بازارسرمایه" را به رسمیت بشناسید

انتظار می‌رود کاندیداها به‌جای وعده‌های بی‌بنیان، نقش بازار سرمایه را در اقتصاد کشور به رسمیت بشناسند و قطعاً یک اقتصاد منسجم و با برنامه، بازار سرمایه را هم بهبود خواهد بخشید.
کد خبر : ۲۴۱۹۵۶

شعارهای بی بنیان انتخاباتی

به گزارش بورس نیوز، این روزها مرتبا شاهد وعده‌های حمایت از بازار سرمایه توسط کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم. وعده‌هایی که بیش از آنکه قابلیت اجرا داشته باشند، به نظر می‌رسد با هدف جلب آرای فعالان بازار سرمایه و ارتش ۵۰ میلیون نفری سهامداران مطرح می‌شود.

بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه دستمایه سیاست شده و شاهد این هستیم که‌ کاندیداهای ریاست جمهوری پیرو افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور، برای جذب آرای عمومی، اقدام به طرح شعارها و وعده‌هایی کرده‌اند که هیچ بنیان اقتصادی خاصی ندارند و اصولاً سعی می‌کنند از افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه برای به دست آوردن آرای عمومی بهره ببرند.

وی افزود: بازار سرمایه تابعی از اقتصاد کلان ماست و متأسفانه هم بازار سرمایه و هم اقتصاد کشور بیشترین ضربه را از نگرش سیاسی حاکم بر اقتصاد کلان و بازارهای مالی خورده است.‌ تا وقتی وحدت فرماندهی و مدیریت اقتصادی یکپارچه در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد کلان همچون سیاست‌های پولی و مالی، نرخ ارز، نرخ بهره، پایه پولی و... نداشته باشیم، نمی‌توان به بهبود اقتصادی کشور و به دنبال آن رشد پایدار بازار سرمایه امید داشت. وعده‌های مطرح‌شده توسط کاندیداها عمدتاً قابلیت اجرا ندارند و اگر هم بخش اندکی از این وعده‌ها اجرایی شود، بیشتر حکم مُسکن خواهد داشت و مشکل اصلی بازار سرمایه به قوت خود باقی می‌ماند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد راهکار پیشنهادی برای حمایت از بازار سرمایه گفت: به کاندیداهای ریاست جمهوری پیشنهاد می‌کنم به‌جای طرح وعده‌های یک‌خطی بدون برنامه و بدون پشتوانه و تلاش برای جذب افکار عمومی و جلب آرا، برنامه‌ای برای اقتصاد کشور ارائه کنند. اقتصاد ما به‌شدت از تضاد منافع رنج می‌برد و تعارض‌ها در حوزه اقتصاد کلان کشور باعث شده بازار سرمایه هم آسیب ببیند.‌ تا وقتی اقتصاد ما تابعی از سیاست کشور باشد، اوضاع اقتصادی بهبود نخواهد یافت و نکته تلخ ماجرا اینجاست که تا این لحظه هیچ‌یک از کاندیداها برنامه مناسبی برای مهار تورم، اصلاح زیرساخت‌های قانونی و بهبود فضای کسب‌وکار ارائه نکرده است. در مقطع فعلی با توجه به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه، این بازار در مرحله گذار بوده و به توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای نرم‌افزارها و استقلال مقرراتی نیاز دارد تا بتواند در تصمیمات کلان اقتصادی نقش مؤثری ایفا کند. لذا انتظار می‌رود کاندیداها به‌جای وعده‌های بی‌بنیان، نقش بازار سرمایه را در اقتصاد کشور به رسمیت بشناسند. قطعاً یک اقتصاد منسجم و با برنامه، بازار سرمایه را هم بهبود خواهد بخشید.


  • بیشتر بخوانید:

تکیه سهامداران بر دیوار کج "کاندیداها" در بورس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
چوب تَر مدیران بر سر ارزش بازار پالایشی‌ها
در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید شد؛

چوب تَر مدیران بر سر ارزش بازار پالایشی‌ها

رخوت و رفتار‌های بدون تحلیل حقوقی‌های بزرگ
نظاره‌گرهایی که کت‌وشلوار حقوقی به تن دارند؛

رخوت و رفتار‌های بدون تحلیل حقوقی‌های بزرگ

معضل حل نشده بورس...
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

معضل حل نشده بورس...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
قطعاً یک اقتصاد منسجم و با برنامه، بازار سرمایه را هم بهبود خواهد بخشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
اول باید در باره اقتصاد و سازوکار معاملات بورس و ماهیت شرکت های بورس تهران اطلاعاتی حتی اندک داشته باشند که این افراد از هر نوع دانشی بی بهره هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۲
خلایق هر چه لایق
ناشناس
Canada
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
نکته تلخ ماجرا اینجاست