بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
بهای نفت برنت  به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد
بهای نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار در دو سال اخیر تحت تاثیر فرا رفتن تقاضا از عرضه، به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.
کد خبر : ۲۴۲۱۴۱

خواندن ۲ دقیقه

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مایک مولر، مدیر منطقه آسیا گروه ویتول در یک کنفرانس آنلاین که به میزبانی شرکت گلف اینتلیجنس برگزار شد، گفت: کاهش حفاری و تولید آمریکا، رقابت متوجه اوپک پلاس در مدیریت بازار نفت را کمتر می‌کند. بهای نفت برنت هفته گذشته برای نخستین بار در دو سال اخیر تحت تاثیر فرا رفتن تقاضا از عرضه، به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

تولیدکنندگان نفت آمریکا همچنان از نیمی از دکل‌های مورد استفاده پیش از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند. در این بین گروه اوپک پلاس در حال افزایش تدریجی عرضه به بازار در واکنش به بهبود تقاضاست.

مولر گفت: این دیدگاه در بازار وجود دارد که کنترل در دست اوپک پلاس است. زمان زیادی خواهد برد تا نفت آمریکا به سطح تولیدی که پیش از دوران پاندمی داشت بازگردد.

اوپک و شرکایش هفته گذشته برنامه افزایش تولید در جولای را تایید کردند، اما بازار را درباره سیاست تولید در آگوست و پس از آن در حدس و گمان نگه داشتند. اوپک پلاس در ماه مه سال ۲۰۲۰ کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج پاندمی آغاز کرد و اکنون تولیدش را همچنان حدود شش میلیون بشکه در روز محدود نگه داشته است.

مدیر منطقه آسیای گروه ویتول گفت: اقتصاد چین همچنان رشد کرده و به تقویت تقاضا برای نفت و کاهش سطح ذخایر کمک خواهد کرد. توسعه اقتصادی و تغییرات رگولاتوری موجب می‌شود پالایشگاه‌های چینی نفت بیشتری پالایش کنند و از نقطه نظر تجاری، کاهش سطح ذخایر ادامه خواهد یافت.

وی همچنین اظهار کرد: امسال در صورت توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های آمریکا، احتمالا میزان بیشتری نفت ایران وارد بازار خواهد شد. ایران در میزان نفتی که می‌تواند با سرعت به بازار برگرداند محدودیت دارد، زیرا میزان زیادی از بشکه‌های ذخیره شده، میعانات هستند که ممکن است فروش آن‌ها دشوارتر باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با طولانی شدن روند مذاکرات برجام، مولر گرفت: به احتمال اندک میزان بیشتری نفت از سوی ایران پیش از سه ماهه چهارم وارد بازار خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر