بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
با اعلام معاون مرکزملی فضای مجازی؛

استفاده از رمزارزها نظیر بیت کوین ترویج نمی‌شود

استفاده از رمزارزها نظیر بیت کوین ترویج نمی‌شود
معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی گفت: مرکز ملی فضای مجازی استفاده از رمزارز‌ها با منشاء خارجی نظیر بیت‌کوین را ترویج نمی‌کند، زیرا نه تنها متولی آن‌مشخص نبوده بلکه سرمایه‌گذاران آن نیز مشخص نیست.
کد خبر : ۲۴۲۶۸۶

خواندن ۲ دقیقه

استفاده از رمزارزها با منشاء خارجی ترویج نمی‌شود


به گزارش بورس نیوز،  معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی گفت: مرکز ملی فضای مجازی استفاده از رمزارز‌ها با منشاء خارجی نظیر بیت‌کوین را ترویج نمی‌کند، زیرا نه تنها متولی آن‌ مشخص نبوده بلکه سرمایه‌گذاران آن نیز مشخص نیست.

 در چند ماه اخیر استخراج بیت‌کوین جنجال‌های بیشتری به پا کرده است. از طرفی نبود قانون مشخص برای برخورد با فعالان این حوزه که از سوی بانک مرکزی فعالیتشان غیرقانونی اعلام شده و در مقابل آن دسته که استفاده از ارز دیجیتالی را راهی برای دور زدن تحریم‌ها و ارزآوری می‌دانند و از طرف دیگر واکنش مسؤولان وزارت نیرو که افزایش مصرف برق را در فصل گرما به گردن استخراج‌کنندگان انداخته و هر روز یک مزرعه استخراج را با این ادعا شناسایی می‌کنند.

پیش از این ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه ارز‌های دیجیتال بحث مفصلی دارد، گفته بود: اینکه ارز دیجیتال تولید کنیم یک موضوع است، ارز دیجیتال به‌عنوان ابزار مبادله یک موضوع است و اینکه به عنوان ثروت‌اندوزی و سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنیم، یک موضوع دیگر است. فعلا در کشور ما، تولید و استخراج رمزارز‌های جهان‌روا به‌عنوان یک فرآیند مثبت در حال ساماندهی است، در حوزه مبادله هم مقداری که به دور زدن تحریم‌ها کمک کند، باید مورد حمایت قرار بگیرد.


  • بیشتر بخوانید:

شناسایی و جمع آوری بیش از ۲ هزار دستگاه ماینر در یک روز

اشتراک گذاری :
ارسال نظر