بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
مدیرعامل IOHK و هم‌بنیان‌گذار اتریوم می‌گوید بیت کوین به دلیل سرعت کم در یک ضعف رقابتی مهم قرار گرفته است و شبکه‌های اثبات سهام جایگاه آنرا تصاحب خواهند کرد.
کد خبر : ۲۴۲۹۳۷

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بنیان‌گذار کاردانو در یک پادکست ۵ ساعته با لکس فریدمن (Lex Fridman)، دانشمند کامپیوتر و محقق هوش مصنوعی، درباره اینکه شبکه‌های اثبات سهام سرعت و عملکرد بهتری نسبت به اولین ارز دیجیتال ارائه می‌دهند تاکید و اظهار کرد: مشکل بیت کوین آن است که بسیار کند و شبیه برنامه‌نویسی مینفریم‌ها (Mainframe) در گذشته است. تنها دلیلی که بیت کوین هنوز وجود دارد این است که سرمایه‌گذاری زیادی برای حفظ آن انجام گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کاربردپذیری بیت کوین نسبت رقبایش عقب بوده درباره مکانیسم اجماع اثبات کار در بیت کوین فریاد زد و گفت: شما باید این لعنتی را ارتقا دهید.

هاسکینسون همچنین از جامعه بیت کوین به‌دلیل عدم تمایل نسبت به نوآوری فراتر از لایه پایه این ارز دیجیتال انتقاد کرد و راهکار‌های مقیاس پذیری لایه دوم بیت کوین را «بسیار شکننده» توصیف کرد.

اگرچه بنیان‌گذار کاردانو می‌گوید: اتریوم برای رقابت با بیت کوین رشد کرده، اما دارای یک فرهنگ توسعه چابک است که تکامل را می‌پذیرد.

هاسکینسون گفت: آن چیزی که واقعاً عالی است این است که اتریوم از چنین مشکلی رنج نمی‌برد و به نقطه‌ای می‌رسد که همان اثر شبکه بیت کوین را دارد، اما جامعه آن فرهنگ کاملاً متفاوتی دارد، آن‌ها عاشق تکامل و ارتقا هستند.

خالق کاردانو افزود: اگر مجبور شوم بین این دو سیستم شرط‌بندی کنم، می‌گویم که با احتمال بسیار بالایی اتریوم در مبارزه با بیت کوین برنده می‌شود.

هاسکینسون با این حال تصدیق کرد که نبرد برای سلطه بر ارز دیجیتال در مقایسه با رقابت بیت کوین و اتریوم بازی بسیار پیچیده‌تری است. او اظهار داشت بسیاری از بلاک‌چین‌های دیگر در حال رقابت برای به‌دست آوردن سهم عمده بازار بلاک چین هستند، جای تعجب نیست که کاردانو هم در بین آن‌ها قرار دارد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر