بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
بانک مرکزی انگلیس با بیت کوین مخالف است
مدیر بخش فناوری‌های مالی بانک مرکزی انگلیس بیت‌کوین را ابزاری ناکارآمد و ناسازگار با محیط زیست خواند.
کد خبر : ۲۴۲۸۶۱

خواندن ۲ دقیقه

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در ادامه مخالفت‌های بانک مرکزی انگلیس با بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتالی فعلی موجود در بازار، این بار مدیر بخش فناوری‌های مالی این بانک با ناکارآمد دانستن بیت‌کوین گفته فناوری پشت پرده ارز‌های دیجیتالی رسمی بانک‌های مرکزی ده‌ها هزار برابر کارآمدتر از انجام تراکنش‌ها با استفاده از بیت‌کوین خواهد بود.

تام ماتن که در کنفرانسی تحت عنوان آینده فناوری‌های مالی سخن می‌گفت با اشاره به ضرورت عقب نماندن از قافله توسعه روش‌های نوین پرداخت گفت: با این حال تا زمانی که مردم دوست دارند از وجه نقد استفاده کنند باید از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

این مقام ارشد انگلیسی در بخش دیگری از سخنان خود، بیت‌کوین را ابزاری نامناسب برای استفاده به عنوان یک ارز رسمی دانست و گفت ارزی که توسط بانک مرکزی به عنوان ارز دیجیتالی رسمی معرفی خواهد شد، دارای تفاوت‌های زیادی با بیت‌کوین خواهد بود. وی همچنین به مردم توصیه کرد که زیاد درگیر بیت‌کوین نشوند و آن را ارزی خواند که برای استخراجش باید مقدار زیادی انرژی مصرف شود.

ماتن پتانسیل ارز‌های دیجیتالی را بسیار بالا دانست، اما افزود که باید نگرانی‌های زیست محیطی استخراج رمزارز‌ها مرتفع شود تا در نهایت یک سیستم بهینه مالی جدید با سازگاری بیشتر با محیط زیست معرفی شود.

این اولین بار نیست که یک مقام بانک مرکزی انگلیس از بیت‌کوین به شدت انتقاد می‌کند. پیش از این نیز اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس- با هشدار نسبت به معامله بیت‌کوین گفته بود کسی که در بازار ارز‌های دیجیتالی (موجود) سرمایه گذاری می‌کند باید آماده از دست دادن تمام ثروت خود باشد. این مقام ارشد انگلیسی که یکی از منتقدان سرسخت آن‌ها نیز محسوب می‌شود گفته بود کماکان معتقد است که رمزارز‌ها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر