بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
ارز‌های دیجیتال به پدیده‌ای تبدیل شده‌اند که هیچکس نمی‌تواند جلوی رشد آن‌ها را بگیرد. کشور‌ها از سراسر جهان در حال پذیرش اشکال جدیدی از پول و دارایی‌های دیجیتال هستند. رز‌های دیجیتال به پدیده‌ای تبدیل شده‌اند که هیچکس نمی‌تواند جلوی رشد آن‌ها را بگیرد. کشور‌ها از سراسر جهان در حال پذیرش اشکال جدیدی از پول و دارایی‌های دیجیتال هستند.
کد خبر : ۲۴۳۱۱۴

خواندن ۳ دقیقه

محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال در ژوئن ۲۰۲۱

به گزارش بورس نیوز، ارز‌های دیجیتال به پدیده‌ای تبدیل شده‌اند که هیچکس نمی‌تواند جلوی رشد آن‌ها را بگیرد. کشور‌ها از سراسر جهان در حال پذیرش اشکال جدیدی از پول و دارایی‌های دیجیتال هستند. حالا بسیاری از شرکت‌ها، رمز ارز‌ها را به‌عنوان یک روش پرداخت می‌پذیرند. بازار رمز ارز‌ها هم با اینکه در ماه مه (May) درخشان‌ترین عملکرد را نداشت، در ماه ژوئن بازهم نشانه‌هایی از بازگشت دوباره بازار به روز‌های اوج و سود‌های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ درصدی مشاهده می‌شود.

حالا با کاهش قیمت ارز دیجیتال در بسیاری از موارد، سرمایه‌گذاران با تجربه و حتی تازه‌واردان، این فرصت را پیدا کرده‌اند تا ارز دلخواه‌شان را با قیمت‌های پایین‌تری بخرند. در چند ماه گذشته، برخی از رمز ارز‌ها توجهی که لیاقتش را داشتند، دریافت کرده و توانستند ارزش بازار خود را چند برابر کنند. تقریبا کسی تردید ندارد که اخبار و حواشی رمز ارز‌ها در تیتر یک رسانه‌ها قرار خواهند داشت و همچنان توجه همه را به خود جلب می‌کنند.

در ادامه، رمز ارز‌هایی را بررسی می‌کنیم که بیشترین اخبار و بازدید‌ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند.

اتریوم؛ رمز ارزی از آینده

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران روی اتریوم (ETH) شرط بسته‌اند و معتقدند که رشد این ارز تا پایان سال ۲۰۲۱ از بیت کوین سبقت می‌گیرد. ارزش اتریوم با روز‌های اوج فاصله زیادی گرفته و نیمی از ارزش خود را از دست داده است، اما تحلیلگران چندان هم نگران نیستند! آن‌ها باور دارند که اتریوم وارد یک فاز اصلاح قیمت شده که به زودی تمام می‌شود و پس از آن، این غول خفته در یک چشم بر هم زدن، پرواز خود را آغاز می‌کند!
تحلیلگران زیادی می‌گویند که کاهش قیمت اتریوم، بهترین زمان برای خرید این ارز دیجیتال محبوب است. شبکه اتریوم در ماه‌های آینده قرار است به‌روز رسانی‌های مهمی را انجام دهد و همین موضوع، ورود سیل سرمایه‌گذاران جدید را به دنبال خواهد داشت.

کاردانو؛ جزیره ثبات

کاردانو، رمز ارزی است که اگر نتوانیم آن را اول بدانیم، قطعا در جایگاه دوم لیست ۱۰ ارز برتر قرار می‌گیرد. بلاکچین کاردانو برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارد و قرار است به‌روز رسانی‌ها و ارتقا‌های مهمی را تجربه کند؛ به همین دلیل است که اغلب کارشناسان، کاردانو با نماد آدا (ADA) را بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و سود‌های فضایی می‌دانند.

بر اساس وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، کاردانو پنجمین ارز دیجیتال با ارزش بازار است. کاردانو یا ADA (آدا) در روز‌های پرنوسان بازار رمز ارزها، نوسان کمتری نسبت به سایر رقبای جدی خود داشته است. به همین دلیل می‌توانیم آن را جزیره ثبات بدانیم.

بیت کوین کش؛ فرزند ناخلف بیت کوین

بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین، تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را برای کاربرانش فراهم می‌کند. بیت کوین کش که با جدا شدن از پروتکل اصلی بیت کوین متولد شد، به دلیل مقیاس پذیری مناسب (تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر)، می‌تواند مثل بیت کوین با یک انفجار قیمتی در آینده‌ای نه‌چندان دور مواجه شود. قیمت بیت کوین کش هم در ماه گذشته کاهش یافته و تحلیلگران توصیه به خرید آن دارند.

محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال در ژوئن ۲۰۲۱

ریپل؛ تافته جدا بافته

ریپل با نماد XRP طی روز‌های گذشته، در صدر اخبار بود. از پیروزی بر کمیسیون بورس آمریکا در دادگاه تا برنامه شرکت ریپل برای عرضه عمومی در بورس، ریپل تافته جدا بافته بازار رمز ارزهاست. این دو موضوع و برخی عوامل دیگر، باعث شده تا توکن ریپل یا همان XRP به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.
ریپل کاربرد‌های زیادی هم برای کاربران و هم برای بانک‌ها و موسسات مالی دارد. به‌علاوه، ریپل یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین ارز‌های دیجیتال است و پتانسیل زیادی برای رشد قیمت دارد.

پالیگان؛ دوست‌داشتنی

مارک کوبان، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی سرمایه‌گذاری بزرگی در پالیگان یا همان ماتیک (MATIC) انجام داده است. حالا، پالیگان به یکی از جنجالی‌ترین رمز ارز‌ها تبدیل شده که نام آن را هر روز در اخبار ارز‌های دیجیتال می‌شنویم. فقط در سال ۲۰۲۱، ارزش پالیگان بیشتر از ۹ هزار درصد رشد داشت. این یکی از دیگر دلایلی است که پالیگان به‌عنوان یک گزینه پرطرفدار در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود.

داج‌کوین؛ مسافر ماه

سود‌های چند هزار درصدی داج‌کوین در سال ۲۰۲۱ باعث شده تا شهرتی به اندازه بیت کوین داشته باشد. امکان ندارد در محافلی که درباره ارز‌های دیجیتال صحبت می‌شود، حداقل یکبار نام داج‌کوین را نشنوید. احتمالا هیچ گزینه سرمایه‌گذاری را سراغ نداشته باشید که در طول چند ماه، ۱۳ هزار درصد رشد قیمت داشته باشد.
ایلان ماسک، رئیس تسلا و کارآفرین مشهور هم از حامیان اصلی داج‌کوین محسوب می‌شود. قیمت فعلی داج کوین با روز‌های اوجش فاصله زیادی گرفته و بنابراین، این روز‌ها بهترین فرصت برای خرید داج‌کوین است.

شیبا؛ پرحاشیه

شیبا اینو (SHIB) هم در این لیست قرار گرفته چرا که ارزش آن همراه با داج کوین، پرواز‌های بلندی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال هم مورد حمایت ایلان ماسک قرار داشته و امکان معامله آن در بسیاری از صرافی‌های معتبر وجود دارد. مهم‌ترین ویژگی شیبا، سود‌های چند صد درصدی یک‌شبه است!

بایننس کوین؛ اصیل و خوشنام

بایننس کوین (BNB)، چهارمین رمز ارز ارزشمند بازار است و سال‌ها است که یکی از گزینه‌های مورد علاقه برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. بایننس کوین که توسط صرافی بزرگ بایننس ساخته شده، مقاومت لازم را در شرایط پر نوسان بازار ارز‌های دیجیتال دارد و معمولا در این نوسانات، کمتر از رقبا با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

زمانی که کاربرد این رمز ارز در صرافی بایننس را در کنار ثبات قیمتی آن در بازار قرار دهید، به این نتیجه می‌رسید که بایننس کوین، یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید است.

بیت تورنت؛ قدیمی و پرطرفدار

بیت تورنت (BTT) یکی از اعضای باشگاه رمز ارز‌های قدیمی در بازار است و شبکه بیت تورنت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد. شبکه بیت تورنت به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا بتوانند به‌طور مستقیم و بدون واسطه، با کاربران خود تعامل داشته باشند. به‌علاوه، خبر همکاری بیت تورنت و شبکه ترون در یک پروژه جدید، به محبوبیت بیت تورنت افزوده است.

بیت کوین؛ پادشاه

لیست رمز ارز‌های محبوب، بدون بیت کوین کامل نیست. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین رمز ارز، نخستین ارزی بود که توجه مردم جهان را به مفهوم رمز ارز‌ها جلب کرد. در مورد پادشاهی بلامنازع بیت کوین بر بازار ارز‌های دیجیتال، همین کافی است بدانید که هرگونه کاهش یا افزایش جدی بیت کوین، تاثیثر مستقیمی بر ارزش همه رمز ارز‌های دیگر می‌گذارد.

بسیاری از موسسات مالی و حتی غول‌های بانکی، واقعیتی به نام بیت کوین را پذیرفته‌اند و برخی از آن‌ها، روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده‌اند. قیمت بیت کوین پس از اینکه امسال به ۶۴ هزار دلار هم رسید، اکنون نیمی از ارزش خود را از دست داده و فرصتی خوبی برای خرید ایجاد کرده است.


  • بیشتر بخوانید:

۱۷ درصد بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار اتریوم  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر