بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
بانک مرکزی این کشور در اطلاعیه‌ای از بانک‌ها و موسسات دولتی خواست با سختگیری بیشتری معاملات ارز رمزنگاری شده را دنبال کنند.
کد خبر : ۲۴۳۰۷۹

خواندن ۲ دقیقه

بانک مرکزی چین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی این کشور در اطلاعیه‌ای از بانک‌ها و موسسات دولتی خواست با سختگیری بیشتری معاملات ارز رمزنگاری شده را دنبال کنند.

بیانیه بانک مرکزی چین که با نام بانک خلق چین شناخته می‌شود، روند سقوط بیت کوین را به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای و «اتر» دومین ارز معروف دیجیتال جهان را به پایین‌ترین حد خود در پنج هفته گذشته رساند. روز‌های دوشنبه و سه شنبه، قیمت ارز‌های رمزپایه اصلی تثبیت شده بودند.

بانک مرکزی چین در این بیانیه از بانک‌ها و موسسات دولتی خواست حساب‌های مشتریان را به طور کامل بررسی کنند، افرادی را که در معاملات ارز‌های رمزپایه شرکت دارند شناسایی کرده و کانال‌های پرداخت خود را به این افراد به سرعت قطع کنند.

بانک مرکزی چین همچنین گفت که در نشست دیگری چندین بانک و شرکت مالی بزرگ را فراخوانده و از آن‌ها خواسته است اقدامات سختگیرانه‌تری در مورد تجارت با رمزارز‌ها انجام دهند. بانک ساخت و ساز، بانک صنعت و بازرگانی، بانک کشاورزی و بانک پس انداز پستی چین همراه با مقامات سیستم پرداخت علی پی (Alipay) در این نشست حضور داشته اند.

گزارش‌ها حاکی است چین سال گذشته حدود ۶۵ درصد از تولید جهانی بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است.

استخراج ارز‌های رمزپایه در سال‌های اخیر توجه نظارتی را در چین جلب کرده است. در آوریل ۲۰۱۹، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، استخراج ارز رمزنگاری شده را به دلیل نگرانی‌هایی از جمله اتلاف انرژی و تنظیم مقررات، در لیست اولیه صنایع مورد نظر برای حذف قرار داد و طبق نسخه نهایی منتشر شده در ماه نوامبر امسال استخراج ارز رمزنگاری شده را از لیست حذف کرد.

در ژوئن ۲۰۱۹، بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه مبادلات ارز رمزنگاری داخلی و خارجی و وب سایت‌های ارائه دهنده سکه‌های دیجیتال را ممنوع می‌کند.

اواخر آوریل ۲۰۲۱، منطقه خودمختار مغولستان داخلی واقع در شمال چین اعلام کرد که برای کاهش انتشار کربن در منطقه، مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند را تعطیل خواهد کرد.


  • بیشتر بخوانید:

مناسب‌ترین رویکرد در حوزه رمزارز‌ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر