بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
«کامیاب آشنا»؛ فرصتی مطمئن در بازار سرمایه
صندوق قابل معامله درآمد ثابت نوع دوم «کامیاب آشنا»، فرصتی مطمئن برای سرمایه‌گذارای است که علاوه بر نقدشوندگی بسیار بالا، از ریسک‌هایی همچون کاهش ارزش به دلیل نوسانات ناگهانی در بازار سرمایه، در امان است.
کد خبر : ۲۴۳۱۴۴

خواندن ۲ دقیقه

«کامیاب آشنا»؛ فرصتی مطمئن در بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، صندوق قابل معامله درآمد ثابت نوع دوم «کامیاب آشنا»، فرصتی مطمئن برای سرمایه‌گذارای است که علاوه بر نقدشوندگی بسیار بالا، از ریسک‌هایی همچون کاهش ارزش به دلیل نوسانات ناگهانی در بازار سرمایه، در امان است.

صندوق درآمد ثابت نوع دوم «کامیاب آشنا»، به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن، در روز‌های پرتلاطم بازار‌های مالی و به ویژه بازار سرمایه، فرصتی جدید را برای سرمایه‌گذارانی خلق می‌کند که نگران نوسانات شدید بازار سرمایه و کاهش ارزش دارایی و بازدهی سرمایه خود هستند.

واقعیت آن است که اغلب افراد در جستجوی یک سرمایه‌گذاری مطمئن و با بازدهی مناسب هستند که نقدشوندگی بالایی هم داشته باشد. در بازار‌های مالی امروز، سود پس‌انداز‌های بانکی چندان جذاب نیست و سرمایه‌گذاری در بازار‌هایی همچون بازار ارز، رمز ارز، طلا و بورس اوراق بهادار به صورت مستقیم هم ریسک بالایی دارد.

در مقابل «صندوق‌های درآمد ثابت»، هم سود قابل قبولی دارند و هم ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بسیار اندک است؛ زیرا بخش عمده دارایی‌های این صندوق‌ها، در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود و بخشی هم به سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص می‌یابد. به همین دلیل است که صندوق درآمد ثابت در شرایط رشد چشمگیر شاخص بورس، بازدهی قابل توجهی خواهد داشت و در مقابل در دوره‌های افت ناگهانی شاخص بازار سرمایه، بازدهی آن‌ها دچار نوسان و افت جدی نمی‌شود.

نوع دیگری از صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، با نام صندوق‌های درآمد ثابت «نوع دوم» هم وجود دارد که کمتر شناخته شده ا‌ست. صندوق «نوع دوم» این امکان را دارد که با توجه به شرایط بورس، مابین صفر تا پنج درصد از دارایی سرمایه‌گذاران خود را در سهام سرمایه‌گذاری کند و همین مسئله حاشیه اطمینان از بازدهی این صندوق را بیش از پیش بالا می‌برد؛ بنابراین صندوق‌های درآمد ثابت نوع دوم، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دور ماندن از تلاطم‌های بازار سرمایه و کسب یک سود مطمئن محسوب می‌شوند. صندوق درآمد ثابت نوع دوم «کامیاب آشنا»، یک صندوق قابل معامله (ETF) است که به عنوان یک ابزار نوین مالی وارد بازار سرمایه خواهد شد و فرصتی جدید و ارزشمند برای سرمایه‌گذاران در این بازار خلق خواهد کرد.

این صندوق تحت مدیریت شرکت «سبدگردان سهم‌آشنا» قرار دارد. شرکت سبدگردان سهم‌آشنا، شرکتی نام آشنا و خوشنام در بازار سرمایه بوده که پیش از این نیز مدیریت صندوق‌های درآمد ثابت موفقی همچون «امین آشنا» و «حکمت آشنا» را عهده‌دار بوده است. مسئولیت بازارگردانی این صندوق نیز برعهده صندوق بازارگردانی «سهم آشنا یکم» است.

گفتنی است، سرمایه‌گذاران می‌توانند با شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق از تاریخ شنبه پنجم تیرماه لغایت چهارشنبه نهم تیرماه، از طریق تمامی سامانه‌های برخط معاملات بازار سرمایه و با حداقل مبلغ پانصدهزارتومان، این ابزار نوین و مطمئن بازار سرمایه را وارد سبد سرمایه‌گذاری خود کنند.

یادآوری می‌شود که پس از آغاز معاملات ثانویه واحد‌های این صندوق، امکان خرید و فروش روزانه آن در سامانه معاملات برخط بازار سرمایه وجود دارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های سهامی به سقف
برای چهارمین هفته پیاپی رخ داد؛

صندوق‌های سهامی به سقف "۳۰همت" نرسیدند

بازدهی یک‌ساله صندوق‌ها به کمتر از ۹۲ درصد رسید
خروج ۴۳۴ میلیارد تومان منابع مالی دیگر از صندوق‌های سهامی در هفته قبل؛

بازدهی یک‌ساله صندوق‌ها به کمتر از ۹۲ درصد رسید

خروج ۳۵۳ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌ها
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ؛

خروج ۳۵۳ میلیارد تومان منابع مالی از صندوق‌ها

ارسال نظر