بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مچ سازمان امور مالیاتی خوابید؛

"معافیت" بیمه‌‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده

مدیر عامل شرکت بیمه آسیا گفت: معافیت مالیاتی بیمه‌نامه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، ابتدا هزینه خرید بیمه‌نامه‌ها را کاهش خواهد داد ضمن آنکه انگیزه خریداران بیمه‌های مذکور را تقویت خواهد کرد و این مزیت می‌تواند در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نیز موثر باشد‌.
کد خبر : ۲۴۳۳۳۲

مهر تایید بر معافیت بیمه نامه‌های زندگی و درمان تکمیلی

به گزارش بورس‌نیوز، با پیگیری‌های مکرر سندیکای بیمه‌گران سرانجام بیمه‌های زندگی و درمان تکمیلی از مالیات ارزش‌افزوده معاف شد. پیگیری این موضوع از ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ طی مکاتباتی با رئیس وقت کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز شد که منجر به جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به میزبانی سندیکا شد.

مسعود بادین عضو هیات رئیسه سندیکای بیمه‌گران و مدیرعامل شرکت بیمه آسیا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: موضوع معافیت بیمه‌های زندگی و درمان تکمیلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده از قبل در قوانین لحاظ شده بود و شرکت‌های بیمه‌گر هم در زمان انعقاد قرارداد فروش بیمه‌نامه‌های زندگی و درمان تکمیلی، از بیمه‌گزاران مالیاتی اخذ نکرده‌اند اما؛ در مقطعی، سازمان امور مالیاتی زیر بار پذیرش این معافیت نمی‌رفت و اعلام کرد باید مالیات بر ارزش‌افزوده این بیمه‌نامه‌ها نیز اخذ شود. با پیگیری‌های شرکت‌های بیمه‌ای و سندیکای صنعت، این اختلاف‌نظر به نفع شرکت‌های بیمه، به نتیجه رسید.

وی افزود: معافیت بیمه‌نامه‌های زندگی و درمان تکمیلی از مالیات بر ارزش‌افزوده تأثیری بر سود و زیان شرکت‌های بیمه نخواهد داشت. چراکه اصلاً مالیاتی از بیمه‌گزاران اخذ نشده بود که حالا معافیت مالیاتی، اثری بر جای بگذارد. این معافیت مالیاتی فقط مهر تائید بر قانونی است که قبلاً تدوین‌شده بود.

مدیرعامل بیمه آسیا ضمن تقدیر از سندیکای بیمه‌گران و بیمه مرکزی بابت پیگیری این موضوع، در مورد مزایای معافیت مالیاتی بیمه‌های زندگی و درمان تکمیلی اظهار کرد: معافیت مالیاتی بیمه‌نامه‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده، هم هزینه خرید بیمه‌نامه‌ها را کاهش خواهد داد و هم انگیزه خریداران بیمه‌های مذکور را تقویت خواهد کرد و این مزیت می‌تواند در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، مؤثر باشد‌.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی ۵۰درصدی «بورس» یک‌سال آتی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازدهی ۵۰درصدی «بورس» یک‌سال آتی

فصل جذاب «بورس»
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فصل جذاب «بورس»

هزار راه نرفته رمز ارز ایرانی
کارشناس حوزه رمز ارزها در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هزار راه نرفته رمز ارز ایرانی

ارسال نظر