بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

افزایش جسارت سرمایه گذاران در خرید

کارشناس بازار سرمایه گفت:طی یک ماهه گذشته با ورود نقدینگی، وضعیت بازار تغییر کرد سرمایه گذاران جسارت بیشتری برای خرید پیدا کردند هرچند همچنان پول پارک شده زیادی در بازار وجود دارد.
کد خبر : ۲۴۳۴۹۲

افزایش جسارت سرمایه گذاران در خرید

نوید قدوسی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: حرکت‌های بازار بیشتر بر اساس چشم انداز فاندامنتال است، گزارش‌های خوبی در حال انتشار است و مجامع خوبی نیز برگزار می شود، شرکت‌ها در حال تقسیم سود هستند و ابهامی که درباره مشکلات نقدینگی شرکت‌ها وجود داشت در حال برطرف شدن است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت بالای دلار نیز موجب می‌شود که سود شرکت‌ها افزایش یابد ضمن اینکه باید این نکته را مدنظر قرار داد که تا یک ماه گذشته حرکت‌های بازار بیشتر مبنای انتظارات کاهشی درباره نرخ ارز شکل گرفته بود و بسیاری از افراد تصور می‌کردند در سال ۱۴۰۰ سود سال ۹۹ تکرار نشود، اما اگر قیمت دلار در همین محدوده باشد قطعا سود شرکت‌ها بالا خواهد بود.

وی گفت: این موارد موجب شده سرمایه گذاران با مراجعه به یک تحلیل ساده متوجه خواهند شوند که سهم‌های زیادی با P/E چهار و پنج در بازار وجود دارد که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است و این عامل نیز موجب شده گرایش به سمت بورس ایجاد شود.

قدوسی با بیان اینکه رشد قیمت‌های جهانی نیز موجب عکس العمل دقیق بازار نسبت به آن‌ها شده است، بیان کرد: حرکت بازار بر مبنای سودآوری و چشم انداز سودآوری شرکت‌ها بوده و زمانی که نقدینگی در بازار تقویت می‌شود گروه‌های دیگری که این ویژگی را نداشته باشند تحت تاثیر مثبت سایر سهم‌ها قرار می‌گیرند و جسارت خرید در این سهام نیز ایجاد می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از مدت‌ها قبل گفته شد سهام به سطح ارزندگی خوبی رسیدند، اما طی یک ماهه گذشته با ورود نقدینگی، وضعیت بازار تغییر کرد و سرمایه گذاران جسارت بیشتری برای خرید پیدا کردند هرچند همچنان پول پارک شده زیادی در بازار وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا با توافق برجام بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اگر قیمت ارز کاهش یابد شوک منفی، اما کوتاه‌مدت به بازار تحمیل خواهد کرد، اما در میان مدت به دلیل اینکه با برداشته شدن تحریم هزینه‌های مازاد شرکت‌ها حذف خواهد شد سودآوری شرکت‌ها بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید:

نظم نوین نقدینگی و گردش معاملات در بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مزیت اضافه شدن نسبت P/S به TSETMC
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مزیت اضافه شدن نسبت P/S به TSETMC

افزایش سهم تامین مالی از طریق «بورس»
رییس هیات مدیره بورس تهران:

افزایش سهم تامین مالی از طریق «بورس»

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بی‌توجهی بورس به نتیجه برجام

دل بستن به توافق، سرابی بیش نیست
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

دل بستن به توافق، سرابی بیش نیست

ارسال نظر