بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ که بیت‌کوین روندی صعودی داشت احساسات بازار صعودی بود و بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار هم رشد می‌کند.
کد خبر : ۲۴۳۶۴۷

خواندن ۲ دقیقه

تاثیر منفی سیگنال‌های ایلان ماسک بر بازار بیت کوین

به گزارش بورس نیوز، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با بیت‌کوین از زمان عدم پذیرش بیت‌کوین از طرف ایلان ماسک به عنوان ارز پرداخت شرکت تسلا شروع شد.

ایلان ماسک در تلاش برای سبز کردن بیت‌کوین تحقیقات زیست محیطی در این رابطه ارائه داد. این موضوع اختلافات بیت ایلان ماسک و برخی از طرفداران بیت‌کوین را زیاد کرد. با این حال باید گفت سوخت مورد نیاز استخراج بیت‌کوین در برخی از شرکت‌های چینی از طریق زغال سنگ تولید می‌شد و همین موضوع باعث شروع مخالفت‌های دولت چین شد.

طی چند هفته گذشته دولت چین با موسسات و شرکت‌های استخراج‌کننده رمزارز‌ها به سختی برخورد کرده  و سازمان‌های مالی و پرداختی مرتبط با رمزارز‌ها را محدود کرده است.

براساس گزارش‌های صرافی‌های چینی سرکوب استخراج رمزارز‌ها در چین که بزرگ‌ترین استخراج‌کننده بیت‌کوین دنیا است باعث کاهش هش‌ریت جهانی شده است.

کاهش هش‌ریت جهانی و سیگنال‌های منفی ایلان ماسک به بازار اثری منفی گذاشتند، اما این دو عامل موقتی هستند. طبق جلسه شورای استخراج بیت‌کوین حدود ۵۶ درصد کل استخراج‌ها در محدوده پایدار قرار گرفته است.

بالاخره معدنچیان انرژی پاک جایگزین پیدا می‌کنند و هش‌ریت بیت‌کوین به سطح نرمال بازمی‌گردد.

ممکن است جو حاکم در بازار منفی به نظر برسد، اما گزارش‌ها اخیر حاکی از این است که معاملات آتی بیت‌کوین فعلا روندی ثابت دارد.


بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
ارسال نظر