بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
مسوول برق‌های غیرمجاز و پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق کردستان گفت: ۲۶۴ دستگاه ماینر (ارز دیجیتال) و ۷۶ دستگاه پاور غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در استان کشف و ضبط شد.
کد خبر : ۲۴۳۷۱۷

خواندن ۲ دقیقه

کشف ماینر در لرستان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  پیمان زارعی، مسوول برق‌های غیرمجاز و پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق کردستان گفت: ۲۶۴ دستگاه ماینر (ارز دیجیتال) و ۷۶ دستگاه پاور غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در استان کشف و ضبط شد.

وی به مصرف تقریبی هر دستگاه ماینر اشاره کرد و افزود: میزان برق مصرفی این تعداد ماینر کشف شده به حدود ۹۰۰ کیلو وات می‌رسد که معادل مصرف برق حدود ۶۰۰ واحد مسکونی در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به عدد به دست آمده می‌توان دریافت که استخراج غیرقانونی رمز ارز‌ها چه لطمه‌های جبران ناپذیری به شبکه‌های توزیع برق استان می‌رساند و باعث کمبود برق و خاموشی‌های پی در پی و صدمه به تجهیزات و وسایل برقی مشترکین می‌شود.

مسوول برق‌های غیرمجاز و پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق کردستان عنوان کرد: در حال حاضر میزان انرژی موردنیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت است در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق کردستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و با برنامه ریزی‌های مدون و گشت‌های محسوس و نامحسوس سعی بر کشف تمام ماینر‌های غیرمجاز در استان را دارد.

وی اضافه کرد: با کشف و ضبط این دستگاه‌ها با مشترکین متخلف برابر قانون برخورد‌های جدی توسط مراجع قضایی می‌شود و علاوه بر قطع برق و اعمال جریمه‌های سنگین برای آنها، وصل برق منوط به پرداخت جریمه خواهد بود.

زارعی گفت: تاکنون قریب به ۸۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده که معادل قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلووات برق مصرفی در استان است.


  • بیشتر بخوانید:

مجلس طرحی برای ساماندهی رمزارزها ندارد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر