بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
گزارشات حاکی از آن است که پس از وضع محدودیت‌های جدید چین بر ضد رمزارزها، استخراج آن‌ها به شدت آسان‌تر و سودآورتر شده است.
کد خبر : ۲۴۳۶۴۵

خواندن ۲ دقیقه

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، گزارشات حاکی از آن است که پس از وضع محدودیت‌های جدید چین بر ضد رمزارزها، استخراج آن‌ها به شدت آسان‌تر و سودآورتر شده است.

در چند ماه اخیر بیش از ۵۴ درصد از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین جهان که در چین قرار داشتند به علت ممنوعیت‌های جدیدی که از سوی دولت چین اعمال شده است از مدار خارج شده‌اند. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ رمزارز‌ها رخ می‌دهد.

پیش از این آخرین تخمین‌ها نشان می‌داد که بین ۶۵ درصد تا ۷۵ درصد فعالیت‌های مربوط به استخراج بیت‌کوین جهان در چین انجام می‌شود.

به دنبال این رویداد که یک ماه از آن می‌گذرد الگوریتم بیت‌کوین تغییر کرد و ساده‌سازی شد تا با این تعطیلی میزان استخراج با سقوط شدیدی روبرو نشود. به این ترتیب استخراج‌کنندگان بیت‌کوین حالا روزانه بیت‌کوین بیشتری می‌توانند تولید کنند. این باعث می‌شود درآمد این افراد به طور ناگهانی با افزایش روبرو شود.

طبق تغییرات جدید که از شنبه اعمال شده استخراج بیت‌کوین ۲۸ درصد ساده‌تر شده است. ماینر‌هایی که هنوز به شبکه متصل هستند با خاموشی بیش از نیمی از ماینر‌های جهان در چین و ساده شدن این الگوریتم سود بالاتری کسب می‌کنند.

در عملیات استخراج بیت‌کوین، فرد ماینر برنامه‌ای را بر روی کامپیوتر خود اجرا می‌کند و سعی می‌کند یک پازل را قبل از افراد دیگر حل کند. حل شدن این پازل یک بلاک را تکمیل می‌کند که طی آن هم یک بیت‌کوین جدید ایجاد شده و هم کمک می‌کند شبکه ردیابی همه تراکنش‌های بیت‌کوین را در دست داشته باشد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر