بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی در پوشش خریدوفروش بیت کوین
 فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: سه عضو یک گروه که در پوشش خرید و فروش ارز دیجیتال (بیت کوین)، ۳۰۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۴۳۸۵۶

 

کلاهبرداری در هرمزگان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: پس از تشکیل چند فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری یک نفر از طریق خرید و فروش بیت کوین (ارز دیجیتال)، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هرمزگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی که خود را به عنوان مسئول انجام ارز دیجیتال معرفی کرده با جلب اعتماد افراد متعهد شده در ازای سرمایه‌گذاری، ۱۰درصد سود فعالیت در بازار ارز دیجیتال را به سرمایه‌گذاران دهد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم پس از دریافت سرمایه از شکات، در ماه‌های نخست، با پرداخت سود حاصله اعتماد شکات و مال باختگان را در جهت افزایش سرمایه جلب کرد و پس از دریافت مبالغی به عنوان افزایش سرمایه از مال باختگان، متواری شد.

جعفری گفت: با اقدامات پلیسی محل زندگی متهم در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی شد که گروهی از کارآگاهان با گرفتن نیابت قضائی به شهرستان مورد نظر اعزام شدند و با رصد مسیر‌های تردد وی، پس از چند روز تعقیب و مراقبت، محل‌های پنهان شدن نامبرده شناسایی و طی یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

به گفته رییس پلیس استان درتحقیقات فنی، متهم به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی با ۲ نفر از همدستان خود اعتراف کرد که با توجه به اظهارات متهم و شناسایی سایر همدستان وی، محل اختفای سایر اعضای این باند نیز شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

جعفری گفت: متهمان پس از تحقیقات جامع و تکمیل پرونده، و اعتراف به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر