بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
بهترین استراتژی این روز‌ها برای پرتفوگردانی سهامداران، نرخ‌های جهانی کالا‌ها بوده و شرکت‌های بورسی متاثر از نرخ‌های جهانی در بازار کم نیستند بنابراین، باید کامودیتی و پتروپالایشی‌ها را خیلی دقیق مدنظر قرار داد
کد خبر : ۲۴۳۹۸۰

سهامداران برای هر شکار تنها

به گزارش بورس‌نیوز، در معاملات نخستین روز از هفته بورس تهران، صدای انفجار پارک‌ملت زیر تابلوی بورس هم آمد تا شاخص‌کل ریزشی بالاتر از ۱۱هزارواحد را به خود ببیند اما؛ شاخص هم‌وزن به سهامداران چشمک ریزی زد تا این ریزش تصنعی بورسی‌ها چندان دلهره‌آور نباشد.

شاخص هم‌وزن نیز افت اندکی را در این روز‌های سوزان از خود برجای گذاشت تا گرمای تابستانی سهامداران را بیش از این، دچار گرمازدگی نکند!

شاخص‌ساز‌ها یا به قول پیرمرد‌های قدیمی، غول‌های بازار امروز به زانو افتاده بودند تا سهم‌های کوچک از شانه‌های آنان راحت‌تر بالا روند، اما همه‌چیز آنقدر نیز خوب نبود چراکه تب صف‌های فروش باردیگر درجه حرارتش بالا زد.

بانک‌مرکزی فتیله دلار را دست گرفت!

دلار در این روز‌های پُر ابر و مه، یک روز بالای ۲۵هزارتومان و روزدیگر، پایین این رقم برای خریداران دست تکان می‌دهد!

طایفه دلاریون، این‌روز‌ها به صورت خیلی نامحسوس و مویرگی نوسان‌گیری می‌کنند چراکه عرضه‌های بانک‌مرکزی با مُهر سامانه نیما توانسته حجم و عطش خریداران این بازار را تا بخشی کنترل کند.

بازار جگرفروشان‌یا رمزارز‌ها

رمزارز‌ها این روز‌ها تبدیل به بازار جگرفروش‌ها شده، زیرا فقط خون به‌جگر سهامداران کرده و این بازار کماکان قرمزپوش هستند؛ ایلان ماسک و طایفه بیت‌کوینی‌ها و اتریوم‌بازان معتقدند که کارمزد‌ها برای خریداران زیاد نیست؛ البته این عقیده طایفه خودشان بوده و خیلی‌ها از جمله چینی‌ها، بانک‌های انگلیسی و آمریکایی به این طنز این افراد خندیدند.

بازار امروز نوبت کیست!

بهترین استراتژی این روز‌ها برای پرتفوگردانی سهامداران، نرخ‌های جهانی کالا‌ها بوده و شرکت‌های بورسی متاثر از نرخ‌های جهانی در بازار کم نیستند بنابراین، باید کامودیتی و پتروپالایشی‌ها را خیلی دقیق مدنظر قرار داد ضمن آنکه لبنی و شوینده‌ها نیز فنری فشرده‌شده‌ای را به مقصد سازمان حمایت رها کردند که کسی، متوجه آن نشد و شاید برق این سازمان رفته بود که صدایی حتی از دیوار بلند نشد!

سهامدارن عزیز، به‌فصل بره‌کشون بورسی‌ها یعنی "مجامع" رسیده‌ایم بنابراین تیر در کمان را باید بدرستی برای شکار خود رها کنید یعنی سهم‌هایی که پایان سال مالی آن‌ها در اسفند بوده و P/E مناسبی دارند را تنها با یک تیر نشان کرد.

سهامداران عزیز، از این موضوع به‌هیچ‌عنوان‌نباید غافل شوید که پرتفوی خود را خالی از شهم‌هایی که گپ قیمتی خود را پس از مجمع، سریعا پوشش می‌دهند، نگذارید و زمان این شکار را هم باید به‌درستی انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید:

بورس بار دیگر چشم انتظار صعود دیگری از شاخص

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیگنالی از هرات
ساعت پنج و نیم عصر؛

سیگنالی از هرات

ادامه روند رو به رشد بازار در هفته جاری
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ادامه روند رو به رشد بازار در هفته جاری

حفظ ساختار پرتفوی
مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری؛

حفظ ساختار پرتفوی "ومدیر" برای پسارکود بازار

ارسال نظر