بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
استخراج رمزارز در چین باز هم ضربه خورد
صنعت رمزارز در چین با اعلام ممنوعیت تمامی فعالیت‌های استخراج رمزارز در استان آنهوئی به دلیل نگرانی از مصرف بالای انرژی، ضربه دیگری را متحمل شد.
کد خبر : ۲۴۴۳۹۱

صنعت رمزارز در چین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، این استان که در شرق چین واقع شده، تمامی پروژه‌های انرژی‌بر را در راستای تغییراتی که برای پرداختن به کمبود تامین برق صورت می‌دهد، تعطیل خواهد کرد.

قیمت رمزارز‌ها شب گذشته ریزش کرد و بیت کوین بیش از چهار درصد، اتریوم شش درصد و ریپل پنج درصد کاهش یافت.

این خبر از سوی یک رسانه وابسته به دولت آنهوئی منتشر شد. آنهوئی از این پس سیستم انرژی منطقه‌ای را تغییر می‌دهد و پروژه‌هایی که نیاز به مصرف میزان بالایی انرژی و برق دارند را به شدت کنترل می‌کند. همچنین ساخت دیتاسنتر‌های جدید را متمرکزتر خواهد کرد.

قیمت رمزارز‌ها ماه گذشته پس از این که مقامات استان سیچوآن به شبکه برق دولتی دستور دادند انرژی ۲۶ مزرعه استخراج رمزارز در این منطقه را قطع کند، کاهش پیدا کردند. مزارع بزرگ استخراج رمزارز چینی از این دستور آسیب دیدند و این امر به کاهش میزان استخراج آن‌ها منتهی شد.

پیش از این مقامات استان شین جیانگ به نیروگاه‌ها در منطقه توسعه فناوری اقتصادی ژون دونگ دستور داده بودند تاسیسات استخراج خود را تعطیل کنند.

هر دو استان شین جیانگ و سیچوآن به دلیل برخورداری از فراوانی انرژی برق آبی و سوخت فسیلی، از نظر تاریخی قطب‌های بزرگ استخراج بیت کوین در چین بوده اند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر