بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران
کارشناس بازارهای مالی گفت: سرمایه گذاران بهتر است در گروه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که کامودیتی محور بوده و صادرات داشته باشند و ضمنا در مجامع سود مناسبی تقسیم کنند.
کد خبر : ۲۴۴۴۵۳

موج تورمی پیش روی اقتصاد ایران/از تورم جا نمانید

به گزارش بورس نیوز حجم نقدینگی همچنان شیب صعودی دارد و به ۳۷۰۰ همت رسیده است. از منظر اقتصادی، افزایش نقدینگی تورم زا است و باید در ماه های آینده منتظر آثار تورمی این موضوع باشیم. با این حال عده ای به توافق و احیای برجام و کاهش تورم تحت تاثیر این توافق خوشبین هستند.

حسین مرید سادات کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بطور کلی تورم ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه است و سیاست گذاران ما هم صراحتا اعلام کرده اند در سال های ۹۸ و ۹۹ اقدام به چاپ پول بدون پشتوانه کرده اند و همین چاپ پول تورم ایجاد می‌کند، بازار سرمایه تنها بازاری بود که نسبت به بازارهای رقیب، به نوعی سپر تورمی محسوب می شد.

وی افزود: به نظر می رسد امسال هم تورم سختی پیش رو خواهیم داشت؛ چرا که به تدریج پول ها از قفل صف های فروش خارج شده و در بازارهای مختلف به حرکت در خواهد آمد. معتقدم با توجه به مولفه های اقتصاد کلان، حتی احیای برجام هم به مهار تورم کمک چندانی نخواهد کرد و امسال شاهد یک موج تورمی خواهیم بود. به نظر می رسد برجام، توافقی از جنس مشت آهنین در دستکش مخملی است و امضای برجام با اجرای آن فاصله بسیار دارد. از این رو حتی اگر ظاهرا توافقی حاصل شود، بعید است که اقتصاد ما به این زودی ها رونق بگیرد و از فشار مشکلات اقتصادی مردم کاسته شود‌. کما اینکه در دوره قبلی هم امضای برجام، کمک َخاصی به اقتصاد ما نکرد.

این تحلیلگر بازارهای مالی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به چشم انداز تورمی اقتصاد ایران، نگهداری ریال منطقی نیست، اظهار کرد: برای مصون ماندن از تورم یا به حداقل رساندن آسیب های تورمی، سرمایه گذاری در بازارهای مختلف راهکار مناسبی است و قطعا در بلندمدت سپرده گذاران بانکی، از تورم جا می مانند. معمولا رشد تورم ابتدا بازار ارز و طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بعد از آن با یک وقفه زمانی کوتاه مدت بازار خودرو، بازار سرمایه و بازار املاک را متاثر می کند‌.

مرید سادات در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاران بهتر است در گروه هایی سرمایه‌گذاری کنند که کامودیتی محور بوده و صادرات داشته باشند و ضمنا در مجامع سود مناسبی تقسیم کنند. از میان گروه پالایشی و فلزات اساسی می‌توان سهم های ارزنده و بنیادی با نقدشوندگی بالا انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

دسته گل اساتید؛ قیمت گذاری دستوری سیمان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمزی برای نسل Z در بازار سرمایه

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۴ صنعتی جذاب تا پایان سال

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پیشنهادی برای کاهش زیان سهامداران

کدام سهم‌ها کماکان از ارزش ذاتی فاصله دارند
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کدام سهم‌ها کماکان از ارزش ذاتی فاصله دارند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
ما هم همین فکر رو میکردیم هر سهمیکه سود ساز بود ۷۰درصد پولم رفت هر سهمیکه زیان ساز بود یا سودش کم بود به سهامدارش سود داد سهم شستا ونیکی کاما خریدم زیان کردم و نابود شدم دوستم کدما شرنگ خرید سود کرد