بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
بهای نفت برنت ۲۱ سنت افزایش یافت
بهای معاملات نفت برنت ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۸ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۴۶۱۲۷

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد، به ۶۵ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بیش از پنج درصد صعود کرده بودند.



سازمان غذا و داروی آمریکا که دسامبر گذشته اجازه استفاده اضطراری از واکسن دو مرحله‌ای فایزر-بیو ان تک را صادر کرده بود، اکنون به طور کامل استفاده از این واکسن برای افراد ۱۶ سال به بالا را تایید کرده است. مقامات بهداشتی امیدوارند این اقدام آمریکایی‌های واکسن نزده را به ایمن بودن تاثیر واکسن ترغیب کند و همچنین دولت‌های ایالتی و محلی بیشتر و کارفرمایان خصوصی را وادار کند تزریق واکسن را اجباری اعلام کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: تردید نسبت به زدن واکسن در میان برخی اقلیت‌ها ممکن است اکنون که سازمان غذا و دارو آن را به طور کامل تایید کرده است، از بین برود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی احتمالا تزریق واکسن را اجباری می‌کنند و سفر‌های کاری در پاییز دوباره افزایش پیدا خواهد کرد.

عامل دیگری که از قیمت‌ها پشتیانی کرد، پیش بینی کاهش ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته بود. آمار هفتگی ذخایر آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام می‌شود.

در این بین، آمار نشان داد تولید پالایشگاه‌های نفت هندی در ژوئیه بهبود یافت و به بالاترین میزان در سه ماه گذشته رسید که به دلیل بهبود تقاضا برای سوخت بود و این موضوع از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شیوع سریع نوع به شدت مسری ویروس کرونا و نرخ پایین واکسیناسیون در آسیا، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشته است، زیرا محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با کرونای دلتا، تقاضا برای سوخت را ضعیف خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر