بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
رئیس جمهور کشور السالوادور اخیراً روند اجرای قانون بیت کوین در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) را مشخص کرده، درحالیکه نرم‌افزار کیف‌پول چیوو (Chivo) نیز برای عرضه در همین تاریخ برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر : ۲۴۶۲۲۰

رئیس جمهور السالوادور روند اجرای قانون بیت کوین را مشخص کرد

به گزارش بورس نیوز، نجیب بقیله (Nayib Bukele) رئیس جمهور کشور السالوادور اخیراً روند اجرای قانون بیت کوین در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) را مشخص کرده، درحالیکه نرم‌افزار کیف‌پول چیوو (Chivo) نیز برای عرضه در همین تاریخ برنامه‌ریزی شده است.



طبق تازه‌ترین پست‌های توییتری این رئیس جمهور علاقه‌مند به دنیای رمزارز، کیف‌پول دیجیتال چیوو به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به صورت خودکار بیت کوین‌های خود را به دلار تبدیل کنند. همچنین توضیح داده شده کاربرانی که قصد تبدیل BTC به دلار در کیف‌پول خود را نداشته و می‌خواهند در آینده به صورت مستقیم از عابربانک‌های سطح کشور السالوادور معادل ارز رایج رمزارز خود را دریافت کنند، می‌توانند با مراجعه به ۲۰۰ عابربانک که توسط دولت برای این منظور در نظر گرفته شده، به جای بیت کوین ارز دولتی دریافت کنند.

علاوه بر این، قرار است ۵۰ شعبه حضوری در سراسر السالوادور برای برداشت و سپرده‌گذاری پول در این کیف‌پول راه‌اندازی شود. این شعب همچنین وظیفه آموزش نحوه استفاده از کیف‌پول دیجیتال چیوو و همچنین دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی السالوادور را برعهده خواهند داشت.
تبدیل بیت کوین بدون کارمزد

به گفته نجیب بقیله، دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی السالوادور به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و شهروندان بدون پرداخت هرگونه کارمزد می‌توانند در ازای بیت‌کوین موجود در حساب خود، پول نقد دریافت کنند.

چند ماه قبل بود که رئیس جمهور السالوادور از کیف‌پول بومی چیوو رونمایی کرد. به گفته وی تمام شهروندان بالغ این کشور پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار کیف‌پول موبایل می‌توانند معادل ۳۰ دلار رمزارز BTC رایگان دریافت کنند.

براساس صحبت‌های نجیب بقیله یکی دیگر از مزایای برنامه دولت در رابطه با پذیرش رمزارز بیت کوین، کاهش چشم‌گیر کارمزد و هزینه‌های مربوط به خدمات بانکی و حواله‌ها است. به گفته وی:

سان سالوادور (پایتخت کشور السالوادور) سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار کارمزد و کمیسیون حواله پرداخت می‌کند. ذخیره و پس‌انداز این رقم به تنهایی می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در بودجه کشور ایجاد کند. این درحالیست که با استفاده از بیت کوین دیگر نیازی به حمل پول نقد نداریم، که یک مزیت چشم‌گیر دیگر است. (استفاده از بیت کوین) ایمن‌تر و کاربردی‌تر است.

یکی از برترین ویژگی‌های نرم‌افزار کیف‌پول بومی چیوو قابلیت ارسال و دریافت تراکنش‌های برون مرزی است. به عبارت دیگر، شهروندان کشور السالوادور که در خارج از این کشور زندگی کرده و وضعیت اقتصادی بهتری دارند، می‌توانند از طریق این نرم‌افزار موبایل برای خانواده خود پول و رمزارز ارسال کنند. این درحالیست که قابلیت استفاده از این کیف‌پول برای جابجایی پول بین حساب‌های وسترن یونیون (Western Union) نیز وجود دارد، هرچند که صف در حال انتظار بسیار طولانی و کمیسیون بسیار زیاد از نکات منفی آن به شمار می‌آیند.
پذیرش بیت کوین در السالوادور اجباری نیست

همانطور که گفته شده، شهروندان السالوادور از تاریخ ۱۶ ام شهریور می‌توانند همزمان با اجرایی شدن قوانین پذیرش بیت کوین از کیف‌پول دیجیتال چیوو استفاده کنند. با این حال برای دسترسی به بخش‌های مختلف و استفاده از قابلیت‌های این کیف‌پول نیاز به ثبت نام اولیه دارد.

پس از معرفی طرح پذیرش بیت کوین از طرف رئیس جمهور کشور السالوادور و همچنین تصویب سریع مجلس قانون‌گذاری این کشور، این طرح با مخالفت شدید برخی شهروندان مواجه شد و بانک جهانی نیز از هرگونه کمک به اجرای قانون بیت کوین خودداری کرد. این درحالیست که رئیس جمهور نجیب بقیله تاکید کرده است که فرآیند پذیرش رمزارز بیت کوین برای شهروندان کاملاً اختیاری است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر