بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
صرافی بیلکسی، جدیدترین صرافی رمزارزی که هک شد
تعداد صرافی‌های رمزارزی که قربانی حملات هکری می‌شوند، روز به روز در حال افزایش است. صرافی رمزارزی بیلکسی (Bilaxy)، جدیدترین صرافی است که هدف حمله هکر‌ها قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۴۶۴۰۸

هک صرافی رمزارز+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بیلکسی، یک پلتفرم معاملات دارایی‌های دیجیتال مستقر در جمهوری سیشل، در تاریخ ۲۹ آگوست گزارش داد که برخی از کیف پول‌های آن به خطر افتاده‌اند.



در حالی که بیلکسی هنوز ارزش وجوه سرقتی در این حمله را اعلام نکرده، برخی از برآورد‌ها حاکی از آن است که حدود ۴۵۰ میلیون دلار در قالب ارز‌های دیجیتال مختلف از این صرافی به سرقت رفته است. برخی دیگر نیز تخمین می‌زنند که ارزش کل وجوه سرقت‌شده از این صرافی، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است. با این حال، هنوز هیچ تأییدیه رسمی در این مورد وجود ندارد.

اوایل امروز، تیم بیلکسی با انتشار چند به‌روزرسانی در کانال تلگرامی رسمی خود اعلام کرد که این پلتفرم به دلیل تعمیر و نگهداری، خدمات خود را موقتاً متوقف کرده است. با این حال، این تیم چند ساعت بعد با انتشار بیانیه‌ای در حساب توییتری خود، از حمله به کیف پول‌های این صرافی خبر داد.

در این بیانیه، ضمن تأیید به خطر افتادن کیف پول‌های گرم بیلکسی، به مشتریان توصیه شده که تا اطلاع ثانوی از ارسال وجه به حساب‌های کاربری خود در این پلتفرم خودداری کنند.

از آن زمان به بعد، اطلاعات دیگری توسط بیلکسی ارائه نشده است، به جز چند به‌روزرسانی در کانال تلگرامی این صرافی مبنی بر این‌که، تیم در حال بررسی و حل این مشکل است و کاربران نگران نباشند.

در زمان انتشار این خبر، وبسایت صرافی بیلکسی همچنان غیرفعال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر