بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
گاوباز‌ها آتش خرس‌ها و خوک‌ها را خاموش کردند!
طی معاملات روز گذشته پرسه زدن خرس‌ها زیر تابلوی بورس را مشاهده کردیم اما؛ زور و قدرتی که بازار از خود نشان داد؛ گروه گاو‌ها را پیروز کرد تا دست خرس و خوک‌های بازار روی مرز مقاومت خالی بماند.
کد خبر : ۲۴۶۷۴۶

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه در روز نخست هفته برخلاف ترس دیکته شده برخی افراد به بورس، با رشد مناسبی همراه بود و حتی عرضه‌های تحمیلی نیز نتوانست مانع موج‌بلند خرید معامله‌گران و سهامداران باشد و دست برتر را نهایت این قشر به نفع خود بالا بردند پس، برای روز ابتدایی هفته پس از یک دوره هفتگی کاهشی، شرایط مبادلات به شکلی متعادل مثبت آغاز شد.

از سوی دیگر، سهم‌های کوچک بازار نقدینگی را جذب کرده و به بقای حرکتی امیدوارتر شده‌اند حتی درحرکت شاخص هموزن نیز چنین رویکرد‌هایی کاملاً مشهود بود و دست این شاخص، نسبت به شاخص کل کاملاً برتری داشت اما؛ فراموش نکنید که صاحبان نقدینگی که در فضای سهم‌های کوچک به شنا مشغول هشتند، ریسک بالاتری را هم باید بپذیرند و سرمایه‌گذاری موفق در این حوض، کمی دشوارتر است.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از ۹هزار و ۷۲۵میلیارد تومان رسید.

امروز نیز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۴۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

دلار و میل یا زور به ۲۶ هزارتایی شدن

دلار در معاملات روز گذشته به مرز ۲۶ هزار تومان سلام کرد و در ساعات پایانی شب گذشته، این ارز مجدد به محدوده ۲۷ هزار تومان وارد شد و نهایتا با نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان دست‌به‌دست شد.

نکته ای که در این بازار به چشم می آید، افزایش تابلوی احتیاط جنب خیابان فردوسی بوده و ریسک خریدوفروش و معامله بعدی آن‌که شاید ورق بازگردد و معامله گری متضرر شود، کاملاً در چشم و روح این افراد نمایان است.

سکه و نگاهی به دلار برای ایست!

نگاهی به معاملات روز گذشته بازار سکه نشان داد که سکه بهار آزادی در اقدامی بسیار عجیب! سر‌های خودنشست و با همان نرخ دیروز یعنی ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان دست‌به‌دست شد و سکه طرح امامی نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان نرخ‌گذاری و روی تابلو رفت.

نرخ هر گرم طلا نیز کاهش ۲ هزارتومانی را به خود گرفت و با یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا ۸ هزارتومانی کاهش را به خود دید تا درنهایت به ۵ میلیون و ۳۲ هزار تومان دست‌به‌دست شود.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران عزیز، باید توجه داشت که بورس فضایی به‌دور از عجله بوده و سرمایه گذاری روی سهم‌های بلندمدت همانند نوشجان کردن ترشی‌های چندساله جذاب و لذتبخش است.

طی معاملات روز گذشته پرسه زدن خرس‌ها زیر تابلوی بورس را مشاهده کردیم اما؛ زور و قدرتی که بازار از خود نشان داد؛ گروه گاو‌ها را پیروز کرد تا دست خرس و خوک‌های بازار روی مرز مقاومت خالی بماند.

پیشنهاد می شود که سهم‌های ارزشمند خود را حفظ کنید و پرتفوی خود را با سهم‌های هیجانی تعویض نکنید و تنها با خرید‌های خوب سهم‌ها را پل‌های افزایش دهید یا نهایتا اگر سهمی جامانده از رشد را یافتید، مجوز ورود به پرتفوی خود را صادر کنید.

محدوده مقاومتی پیش رو در محدوده ۱/۵۸۶ تا ۱/۶۰۰ میلیون واحدی برای پیر‌های بازار کاملاً مهم بود چراکه خرس و خوک‌های خود را زیر تابلوی بورس آورده بودند و اگر سهامداران هوشیار نبودند، شاید وقفه و استراحت مدتدار را در این محدوده مشاهده می کردیم.

در صورت عبور شاخص از محدوده مقاومتی مذکور، مقاومت بین راهی ۱/۷۸۶ واحد در مسیر بازپس‌گیری قله قبلی یعنی ۲/۱۰۰ واحد در نیمه دوم سال در پیش روی ما قرار دارد.

کماکان اعتقاد داریم که در این مسیر بیشترین توجه معطوف به سهام بنیادین و سودآور در بخش‌های پالایشی، پتروشیمی، فلزات اساسی، فلزی، صنایع جایگزین واردات، هلدینگ‌های مرتبط و نهایتا تک سهم‌هایی ارزشمند خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر