بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم» نیازمند یک ابلاغیه

«مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم» نیازمند یک ابلاغیه
برای افزایش شفافیت در بازار سرمایه، بهتر است قواعد و دستورالعمل های مشخصی برای افرادی که قصد تاسیس شرکت مشاور سرمایه گذاری دارند، ایجاد شده و اعلام شود افرادی که قصد اخذ مجوز تاسیس شرکت مشاور سرمایه گذاری نوع دوم را دارند، باید دارای چه ویژگی ها، سوابق و تحصیلاتی باشند.
کد خبر : ۲۴۶۸۰۷

عادلانه بودن مجوز تاسیس شرکت های مشاور سرمایه گذاری نوع دوم در گرو یک ابلاغیه

به گزارش بورس نیوز، یکی از مشکلات تحلیلگران بازار سرمایه در سال‌های اخیر، خلا قانونی برای ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری توسط حقیقی‌ها بوده است.

برخی کارشناسان نام‌آشنای بازار سرمایه هم که در فضای مجازی فعالیت‌هایی در مورد تحلیل سهم‌ها یا معرفی نمادها داشته‌اند، با مشکلات و برخوردهایی مواجه شده‌اند اما؛ به نظر می‌رسد بازار سرمایه کم‌کم مهیای حضور این گروه از کارشناسان و تحلیلگران می‌شود. تقریباً ۲ ماه قبل بود که دستورالعمل و اساسنامه شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم تصویب شد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم هفته گذشته در مصاحبه اختصاصی با بورس نیوز، به خبر صدور مجوز برای فعالیت شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم ظرف روزهای آینده اشاره کرد. البته عده‌ای هم نگران این موضوع هستند که شاید در فرآیند صدور مجوز برای شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم، سلیقه‌ای عمل شود.

حمید اسدی حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: طبق دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری موارد ۱ و ۲ و ۳ ، مشاور سرمایه‌گذاری باید یک شخص حقوقی باشد. لذا افرادی که قصد ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری، چه نوع اول و چه نوع دوم را دارند؛ باید ابتدا به‌عنوان یک شرکت و شخص حقوقی ثبت شوند. البته این افراد باید توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، تائید صلاحیت شوند.

وی افزود: نکته اینجاست که برای افزایش شفافیت در بازار سرمایه، بهتر است قواعد و دستورالعمل‌های مشخصی برای افرادی که قصد تأسیس شرکت مشاور سرمایه‌گذاری دارند، ایجادشده و اعلام شود افرادی که قصد اخذ مجوز تأسیس شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم را دارند، باید دارای چه ویژگی‌ها، سوابق و تحصیلاتی باشند.

اسدی در پایان تصریح کرد: در آن صورت، اگر اعلام شود افراد واجد شرایط، تائید صلاحیت شده و افراد فاقد ویژگی‌ها و سوابق تعیین‌شده، رد صلاحیت شده‌اند؛ عادلانه خواهد بود. ویژگی‌ها و سوابق و تحصیلات و شرایط لازم جهت تائید صلاحیت و اخذ مجوز تأسیس شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نوع دوم نیز می‌تواند در قالب یک ابلاغیه یا دستورالعمل یا آیین‌نامه مشخص شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"سوت زنی" بهترین اقدام برای جلوگیری از وقوع جرم و تخلف

تنبیهی برای سهامداران ...
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تنبیهی برای سهامداران ...

انتشار آرای انضباطی بازار سرمایه نیازمند یک بند
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

انتشار آرای انضباطی بازار سرمایه نیازمند یک بند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴
سلامخوب این برای خانوادها وفامیلهای هر خانواده عالی هست وارام ارام امیدوارم باعث کسترش علم امالی درخانوادها شود البته بورس باید براساس تعاونعلیالبر سیاستکذاری شود نه سک زیر مجموعه والاستریت ودرده سال اینده شاهد بور س بینالمللی تعاون اسلامی جهانی باشیم با قوانین ومقررات منصفانه اسلام انروز بدون شک امریکا واشرائیل خودبه خود نابودمیشوند اقتصاد تعاوی اسلامی اینده جهان خواهد بود ومرک برامریکا محقق خواهد شد انروز دیکر محور عبریعربیغربی وهرکوفت دیکر صهیونیستیهم نخواهیم داشت ودانشکاه بیرو تعاوناسلامی خواهیم داشت نه دانشکاه وریسدانشکاه زلیل مرده وبرده خزانهداریامریکای فعلیراداشتهباشیم
موسی روح الامینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ایران باید نفت را به ارز بیتکوین بفروشد..... بیتکوین داعش اقتصاد جهانی است...و آمده تا دلار و یورو را کنار بزند ایران همچنین باید یک میلیون بیتکوین در قالب صندوق بیتکوین در بورس عرضه کند.... بیتکوین در اقتصاد آینده مثل سلاح لیزری در جنگ آینده است........... ایران همچنین باید سهام شرکت ملی نفت را از طریق بورس به مردم واگذار کند....