بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد:

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک

حیات بورس زیر پوست سهم‌های کوچک
با توجه به استراحت شاخص‌سازها یعنی سهم‌های بزرگ، این سهم‌های کوچک هستند که این روزها به بقا امیدوارشده و با معاملات خود باعث سبزشدن شاخص هم‌وزن طی روزهایی بودند که حتی شاخص‌کل نیز قرمز بوده است.
کد خبر : ۲۴۶۸۲۴

عبدی-

به گزارش بورس‌نیوز، حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه در خصوص آنکه اقبال بورس بیشتر بر کدام گروه‌ها متمرکزشده است، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، بازار سرمایه از حیث حجم معامله و ورود سرمایه‌گذاران تحولات فراوانی را شاهد بوده اما؛ فراهم نبودن زیرساخت‌ها باعث بازاری منفی در زیست‌بوم بازار سرمایه شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌تواند از وقوع بازارهای منفی جلوگیری کند، ادامه داد: "هیجان" سهامداران در طول مدت معاملات روزانه به‌عنوان سم بازارهای مالی نام‌برده می‌شود و هنگامی‌که معاملات در بازار سرمایه ایران به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، امکان سرایت هیجان مثبت و منفی به تمام سرمایه‌گذاران حقیقی وجود داشته و تصمیم‌های احساسی به‌دوراز هوش سرمایه را اتخاذ می‌کنند بنابراین، مسئولان سازمان بورس با وام گرفتن از تجربه و مشاهده چنین تصمیم‌هایی در بازار، سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس می‌کنند.

وی افزود: مدیران بازار سرمایه دستورالعمل‌های متنوع و بروزی را به بورس تزریق کرده‌اند و از سال گذشته اتفاق‌های مثبتی نظیر اصلاح دستورالعمل بازارگردانی و جدی گرفتن نقش بازارگردان‌ها پررنگ‌تر شد تا کارایی بازار سرمایه با رشد همراه شود.

عبدی درباره وضعیت بازار سرمایه و استراحت مقطعی که در آن قرارگرفته‌ایم نیز تصریح کرد: بورس شاهد آن بوده که سهم‌های بزرگ به‌واسطه رشد نرخ دلار با رشدهای قابل قبولی همراه شدند و امروز که نرخ دلار در مرحله استراحت قرارگرفته، این سهم‌ها نیز به پله اصلاح رسیده‌ و در حال استراحت هستند.

وی با اشاره به روشن شدن چراغ سبز شاخص هم‌وزن نیز گفت: با توجه به استراحت شاخص‌سازها یعنی سهم‌های بزرگ، این سهم‌های کوچک هستند که این روزها به بقا امیدوارشده و با معاملات خود باعث سبزشدن شاخص هم‌وزن طی روزهایی بودند که حتی شاخص‌کل نیز قرمز بوده است.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران قدیمی نسبت به فعالیت‌های کوتاه‌مدت و نوسان‌گیری اقدامات و فعالیت‌های آنچنانی ندارند چراکه بازار در سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت با احساسات سرمایه‌گذاران گام‌های احساسی و بعضا خطرناکی را طی می‌کند که این موضوع تجربه شد و افرادی که با دید بلندمدت در بازار حاضر بودند، رشدهای معقولی را تجربه کردند.


  • بیشتر بخوانید:

آیا خودروسازان در جاده بورس سبقت می‌گیرند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تنها راه خلاصی از برزخ سهم های مشکل دار
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تنها راه خلاصی از برزخ سهم های مشکل دار

کاهش ریسک پرتفوی به سبک سالاد شیرازی
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کاهش ریسک پرتفوی به سبک سالاد شیرازی

مأموریت جدید صندوق توسعه بازار برای بازارگردانی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

مأموریت جدید صندوق توسعه بازار برای بازارگردانی

ارسال نظر