بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
کد خبر : ۲۴۶۹۶۴

خبرهایی خوش از تولید در هپکو

به گزارش بورس نیوز،  علیرضا میقانی، قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک  اظهار کرد: قرارداد‌هایی در زمینه تولید دامپتراک‌های ۱۰۰ تن منعقد شده که در مورد بعضی از این قرارداد‌ها سفارش‌گذاری انجام و قرارداد‌ها نهایی شده است.



وی افزود: هم اکنون در مرحله ضمانت‌نامه بانکی و انتقال پول هستیم که خرید قطعات نیز انجام و در مرحله تولید قرار گرفته‌اند.

میقانی ادامه داد: خوشبختانه حجم قابل توجهی از مشکلات شرکت برطرف شده و امسال هپکو با سال گذشته بسیار متفاوت‌تر است، هرچند جنس مشکلات هپکو از مشکلات دیگر کمی متفاوت‌تر است.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک با بیان اینکه حجم قرارداده‌ها بالا بوده و نیاز است سقف اعتباری ضمانت‌نامه‌ها افزایش یابد، ادامه داد: ضمانت‌نامه‌ها تهیه شده و ان‌شالله از ماه آینده بخش دیگری از قرارداد‌های باقی‌مانده نیز نهایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیل زنجیری نیز در دست تولید است که به زودی از خط تولید بیرون خواهند آمد، هپکو سال‌ها بود تولیدی در زمینه بیل نداشت، اما خدا را شکر امسال شاهد تولید این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه تمام امور مربوط به طراحی و تولید توسط طراحان و متخصصان خود هپکو صورت می‌گیرد، ادامه داد: در زمینه تامین مواد اولیه برای موادی، چون موتورگیربکس باید سفارش گذاری انجام شود و خرید خارجی داشته باشیم، اما بخشی دیگر در بازار داخل قابل تهیه هستند و مشکلی در تامین آن‌ها نیست.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم پروانه برخی از محصولات را که کنار گذاشته شده بودند، بازگردانیم که این یک خبر مسرت بخش برای تولید است.

میقانی بیان کرد: در زمینه دامپتراک با توجه به اینکه نیاز کشور است، در آینده‌ای نزدیک با آغاز تولید نیاز بخش معدن کشور به دستگاه را برطرف خواهیم کرد، در حال حاضر بخش خصوصی در حوزه معدن حمایت‌هایی خوبی دارند و با قرارداد‌هایی که منعقد کرده‌اند موجب بازگشت رونق و تولید به این مجموعه شده‌اند که انتظار داریم معادن بزرگ کشور نیز حمایت‌های خود را از تولید داخل داشته و سفارش دهند.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت حقوق کارگران تقریبا حقوق‌ها به روز بوده و از ماه آینده به صورت کامل به روز خواهد شد، ادامه داد: همچنان واردات ماشین آلات راهسازی و دامپتراک تهدیدی جدی برای تولید داخل و هپکو به شمار می‌رود، هپکو ظرفیت تولید ۱۰۰ دستگاه دامپتراک را داراست و اگر نیمی از نیاز کشور به دامپتراک را به شرکت هپکو بدهند، هپکو از توانایی تولید آن برخوردار است.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هزار نفر در شرکت هپکو مشغول کار هستند، گفت: چنانچه بخش معدن به جای واردات سفارش تولید دامپتراک را به شرکت هپکو بدهد، قطعا شاهد افزایش نیرو و اشتغالزایی این مجموعه خواهیم بود.

میقانی بر لزوم بازنگری در موضوع واردات ماشین آلات تاکید کرد و اظهار کرد: واردات ماشین آلات دست دوم نه تنها به تولیدکننده داخل، بلکه به معدن‌داران نیز خسارت‌هایی وارد می‌کند، چرا که استفاده از ماشین آلات دست دوم که کارایی خود را از دست داده و خدمات پس از فروشی نیز ندارد، وقت و بهره‌وری و توان معادن را می‌بلعند و سود آن‌ها را کاهش می‌دهند، در حالی که استفاده از ماشین آلات نو و ساخت داخل موجب افزایش بهره‌وری و کارایی می‌شوند.

مدیرعامل افزود: متاسفانه کشور بازار بزرگ اشتغال خود را حراج کرده و در اختیار برند خارجی قرار داده است، برند‌های خارجی اگر قرار است بازار داخل را در دست بگیرند باید بخشی از تولید را در داخل کشور داشته باشند چرا که این کار باعث اشتغالزایی در داخل شده و اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک افزود: برند‌ها باید ۵۰ درصد از فعالیت‌های مربوط به آماده سازی را در داخل فراهم کند تا شاهد اشتغال و تولید در داخل باشیم.

میقانی بیان کرد: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.

وی اظهار کرد: برخی از واردکنندگان که با این کار سود سرشار از واردات خود را در خطر می‌بینند تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا ظرفیت و قابلیت‌های هپکو را زیر سوال ببرند، هپکو در گذشته تجربه تولید بیل‌های مکانیکی سنگین تا ۲۰ تن را دارد، اما اکنون توانمندی تولید این محصول از ۲۰ تا ۱۲۰ تن نیز وجود دارد و قراداد تولید چندین دستگاه از این محصول با شرکت‌های بهره‌بردار در سال جاری قطعی شده است.

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک تولیدات هپکو تا ۱۰ سال گارانتی تجهیزات و خدمات دارد، بنابراین در مجموع تولیدات هپکو هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت قابل رقابت با محصولات وارداتی است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دلیل مهم برای خوش‌بینی به رشد بورس
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

دلیل مهم برای خوش‌بینی به رشد بورس

کسی سراغ یتیم اراکی را نگرفت/ هپکو و ۴۰درصد منفی
سفته‌بازانی که مال مردم را ذلیل کردند؛

کسی سراغ یتیم اراکی را نگرفت/ هپکو و ۴۰درصد منفی

دعوت از سهامداران
شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اعلام کرد؛

دعوت از سهامداران "هپکو" به مجمع

ارسال نظر