بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
وقتی گاوبازها رو به خرس بازی آوردند!
سهامداران توجه کنید که بسیاری از بزرگان بازار به محدوده مقاومتی خود مجددا نزدیک شده‌اند و احتمال ورود به یک پله مقاومت پایین‌تر تقریبا بعید بوده زیر وضعیت سهم‌ها از لحاظ بررسی بنیادی و ... حاکی از آن بوده که سودآوری آن‌ها پایین‌تر از نرخ‌های فعلی نخواهد آمد.
کد خبر : ۲۴۷۱۵۸

وقتی گاوبازها رو به خرس بازی آوردند!

به گزارش بورس‌نیوز، دیروز در بازارسرمایه بوی دنبه سوخته پیچیده بود و کباب سوخته دل سهامداران را آب کرده بوده و از بوی سوختگی، دل هر سرمایه‌گذاری را با آن ریزش ۴۰ هزار واحدی می‌سوزاند که این سهامداران جوان‌اند و اینگونه سرمایه و حیثیت آن‌ها را با هر بهانه‌ای به آتش نکشید.

همانطور که در بخش «زیر تابلوی بورس» دیروز نیز عنوان شد، اگر در روز معاملاتی جاری روند نزولی‌ها ادامه‌دار باشد، شاخص‌کل توانایی حفظ محور حمایت استاتیک فعلی را نخواهد داشت و باید با عقب‌نشینی به یک پله مقاومت عقب‌تر یعنی محور ۱.۴۵۰ تا ۱.۴۶۰ میلیون واحدی بازگردیم.

همانطور که در پیش‌گشایش‌ها عنوان شده که شاخص‌کل انتظارات صعودی را در آینده در پیش خواهد داشت اما؛ روند اصلاحی که بازار در پیش گرفته مدت‌دار بوده و سهامداران با هیجان نباید رفتار کنند؛ بنابراین اگر هیجان بر بازار برتری پیدا کند نتیجه آن رفتار امروز بورس خواهد شد که شاخص‌ها کاهش بیش از انتظاری داشتند تا مجددا تحلیل‌ها بر اصلاح چند هفته اخیر بازار متمرکز شوند.

بالاخره این بورس بوده که این‌روز‌ها همه را غافلگیر می‌کند و اگرچه با توجه به رسیدن شاخص به سطح مقاومتی پیش‌بینی می‌شد که شاخص منفی باشد، ولی در دقایق ابتدایی فشار فروش زیادی وجود نداشت و در ابتدا شاخص ۲ هزار افت داشت، ولی با افزایش چشمگیر فشار فروش شاخص با شیب زیادی به سمت پایین حرکت کرد.



گروسی دلاری‌ها را منفی کرد

با شایعاتی سفر گروسی و توافقات، بورس می‌ریزد؛ دلار می‌ریزد؛ طلا می‌ریزد و در روز بعدی با همین توافق، بورس و طلا رشد می‌کند و اما؛ دوباره بورس می‌ریزد و این طنز این روز‌های بازارسرمایه ایران است.

اگر سری به بازار موازی جنب تالار بورس بزنیم دلاری‌ها نیز دیروز در ساعات پایانی معاملات خود دلار را در مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان می‌خریدند و با نرخ ۳۰۰ تومان می‌فروختند این قیمت‌گذاری در خواب خرگوشی بانک مرکزی رقم میخورد، زیرا کانال‌های تلگرامی بیدارند!

جو منفی پای طلا را هم گیر انداخت

همانطور که عنوان شد، تابلوی طلافروشی‌ها نیز کاهش نرخ را بر بازار نشان داد و نرخ هر گرم طلا ۱ میلیون و ۱۵۴ هزارتومان و هر مثقال نیز با نرخ ۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچون روند خرید و فروش روز گذشته یعنی ۱۰۰ هزارتومان کاهش در نرخ سکه بهار آزادی برای روز معاملاتی گذشته همچنان استوار بود تا در دو روز متوالی، سکه با این کاهش سیر نزولی را داشته باشد و قیمت به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزارتومان برسد و قیمت سکه امامی نیز به ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان برای فروش نرخ گذاری شود.

رمز ارز‌ها فارغ از دنیا

در نشست معاملاتی رمز ارز‌ها روند متعادلی سپری شد و در همین تعادل‌ها بیت کوین با ۰.۴۱ درصد رشد به ۴۶ هزار دلار رسید و همه را خوش‌بین و خوشنود از روند خود کرده است.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران گرامی دقت کنید بهانه‌هایی مانند «قیمت‌گذاری دستوری»، انتشار اوراق بدهی برای کسری بودجه»، «مذاکرات گروسی در تهران»، «تسویه سالانه کارگزاری‌ها» و ... تماما بهانه‌هایی برای تزریق هیجان و طوفانی کردن جو باتلاقی بوده که آقایان برای سرمایه‌گذاران درست کردند و این‌روز‌ها کسی توان سفته‌بازی و تزریق هیجان پیر‌های بازار را ندارد تا مردم و سرمایه‌گذاران را بیش از پیش متضرر نکنند بلکه تنها راهکار آنها، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است! و غیر از این گویا هنری ندارند.

سهامداران توجه کنید که بسیاری از بزرگان بازار به محدوده مقاومتی خود مجددا نزدیک شده‌اند و احتمال ورود به یک پله مقاومت پایین‌تر تقریبا بعید بوده زیر وضعیت سهم‌ها از لحاظ بررسی بنیادی و ... حاکی از آن بوده که سودآوری آن‌ها پایین‌تر از نرخ‌های فعلی نخواهد آمد.

به نظر می‌رسد پتروپالایشی‌ها و البته برخی کامودیتی‌ها بتوانند آغازکننده صعود باشند و از سوی دیگر، خودرویی‌ها به محدودیت جذاب برای معامله‌گران خوب و بد بازار رسیده است و اگر به سوی این نماد‌ها گام بر‌میدارید و آرام و آهسته بردارید.


بیشتر بخوانید: سهامداران با دود در پی فرار خرس‌های بورس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
بورس نیوز ماله کش
دیروز نوشتم کل سیستمهای کارگزاری ها که به رایان هم افزا متصل هستن قطعه
امروز هم دوباره همیش مشکل تا یک ساعت ابتدای بازار بود

دیروز هم گفتم قطعی سیستم فشار فروش و ترس ایجاد میکنه

اگه ماله کش نبودی و پول نگرفته بودی یه مطلب خطاب به سازمان بورس و رایان هم افزای در پیت میزدی . راجع بع انحصاری که ایجاد کردن و یه شلغم رو جای شرکت نرم افزاری به کل بازار سرمایه چپوندن و این شده وضعیت

شرکت نرم افزاریش اون باشه سازمان بورسش هم اینه و سایت خبری اش هم شما

همه به هم میایین. ایران همینه
خودفروش آدم فروش وطنفروش