بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
یک کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نیمه دوم، نیمه ریالی‌ها

نیمه دوم، نیمه ریالی‌ها
صنایعی که کالاهای مصرفی تولید می‌کنند و فروش ریالی دارند، برای سرمایه‌گذاری در نیمه دوم سال جذاب‌تر هستند، همچون خودروسازی، گروه IT، غذایی و... که با رشد تورم رشد می‌کنند و از کاهش نرخ ارز آسیب نخواهند دید.
کد خبر : ۲۴۷۱۷۹

نیمه دوم، نیمه ریالی ها/نوبت به ریالی ها رسید

به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه تحت تأثیر خبر سفر گروسی به ایران و احتمال توافق و کاهش نرخ ارز امروز هم با افت ۱۴ هزار واحدی شاخص کل همراه بوده است.

محمد ناطقی کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم‌ها رفع گردد، نرخ دلار در بازار آزاد به حدود ۲۳ هزار تومان و دلار نیمایی به حدود ۲۰ هزار تومان خواهد رسید اما؛ نکته اینجاست که به توافق و لغو تحریم‌ها در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستم و به نظر می‌رسد به ثمر رسیدن مذاکرات تا اواخر سال جاری زمان خواهد برد و در آن مقطع، در خوش‌بینانه‌ترین حالت دلار بازار آزاد در محدوده ۲۴ الی ۲۵ هزارتومانی تثبیت خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه هدف دولت هم مهار تورم است و مهار تورم در سایه ثبات بازار ارز محقق خواهد شد.

ناطقی در رابطه با تأثیر توافق احتمالی بر بازار سرمایه اظهار کرد: قطعاً صنایع صادرات محور ما با کاهش نرخ ارز، کمی افت خواهند کرد؛ مخصوصاً آنکه به نظر می‌رسد دولت جدید به دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی هم هست و این اتفاق احتمالی هم اثر منفی بر صنایع انرژی بر خواهد داشت. درمجموع، با دلار ۲۴ الی ۲۵ هزارتومانی، بازار سرمایه در محدوده فعلی اصلاً خطرناک نیست و اتفاقاً ریسک به ریوارد بازار سرمایه بسیار مناسب است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید کرد: شاخص کل تا پایان سال احتمالاً به کانال ۱ میلیون و ۷۰۰ الی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی خواهد رسید و جای ریزش ندارد.

ناطقی در پاسخ به این سؤال که "با در نظر گرفتن احتمال توافق و کاهش نرخ ارز، حجم نقدینگی و سایر عوامل مؤثر بر اقتصاد کشور، برای تشکیل یک پرتفوی مناسب باید به چه گروه‌هایی توجه داشت" گفت: صنایعی که کالاهای مصرفی تولید می‌کنند و فروش ریالی دارند، برای سرمایه‌گذاری در نیمه دوم سال جذاب‌تر هستند. صنایعی همچون خودروسازی، گروه IT، غذایی و... که با رشد تورم رشد می‌کنند و از کاهش نرخ ارز آسیب نخواهند دید، گزینه‌های مناسبی خواهند بود. به‌ویژه اینکه این سهم‌ها در چند ماه گذشته رشد محسوسی نداشته و قیمت‌های جذابی هم دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
خوش‌بینی به صعود در نیمه دوم سال
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خوش‌بینی به صعود در نیمه دوم سال

منفی‌های جذاب بورس تهران
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

منفی‌های جذاب بورس تهران

خوب و بد‌های عرضه اولیه با روش جدید!
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تحلیلگر امید اظهار کرد؛

خوب و بد‌های عرضه اولیه با روش جدید!

چشم انداز تورمی، شامه بورسی ها را تیز کرد
مدیرعامل مشاور سرمایه‌گذاری معیار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز تورمی، شامه بورسی ها را تیز کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
حرف خای خنده دار ،
نیمه ریالی ها ؟؟!!
درک درستی از اقتصاد ندارین مناسفانه
حالا بالفرض که دلار بیاد پایین و ریال تقویت بشه قیمت اون جنس هم باید کاهش پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
ببین کیا شدن کارشناس !!!! آخه عقل کل اگه قیمت ارز بیاد پائین که ریالی و غیر ریالی نداره ... رو همه چیز اثر گذاره !!! ای خدا اینا کجا مدرک میگیرن ؟!@@