بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
مدیرعامل شرکت آتیه اندیشان مس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت لاکپشتی مس به سمت ۱۲ هزار دلار

حرکت لاکپشتی مس به سمت ۱۲ هزار دلار
"فملی" به رغم تمامی نوسانات بازار سرمایه در سال قبل، ۲۸۵ درصد بازدهی داشته است.
کد خبر : ۲۴۷۷۵۱

حرکت لاکپشتی مس به سمت ۱۲ هزار دلاری شدن

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته، مس در بازارهای جهانی نوسان مثبتی داشت و در قیمت ۹۳۵۶ دلار معامله می‌شود. این قیمت‌ها تقریباً دو برابر قیمت‌های سال قبل است. بااین‌حال عده‌ای نگران کاهش قیمت‌های جهانی هستند.
شرکت ملی صنایع مس ایران هم به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کاتد‌ مس در کشور، درآمد خیره‌کننده‌ای داشته و در ۶ ماهه اول امسال نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به درآمد ۶ ماهه ۹۹، رشد ۱۱۶ درصدی نشان می‌دهد. بااین‌حال "فملی" در شهریورماه بازدهی منفی ۱۲ درصدی برای سهامداران به همراه داشته است.

عبدالله شیرمحمد پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه اندیشان مس در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی قیمت‌های جهانی بیان کرد: دلیل افت قیمت‌های جهانی، مشکلی بود که در یکی از شرکت‌های بزرگ چین ایجادشده بود و به‌تبع آن تقاضای کامودیتی ها در تمامی بازارها کاهش‌یافته بود. ولی با بازگشت این شرکت به مدار تولید، قیمت فلزاتی همچون کاتد مس، روی و آلومینیوم دوباره افزایش یافت. پیش‌بینی می‌شود فلزات در میان‌مدت روند قیمت صعودی ملایمی داشته باشد و در بلندمدت به سقف‌های قبلی برسد. البته تقاضای مس به خاطر نوع خاص این فلز و توجه جهانی به انرژی‌های تجدید پذیر و خودروهای برقی شیب صعودی خواهد داشت و نه‌فقط انتظار کاهش قیمت مس نمی‌رود که به نظر می‌رسد قیمت مس افزایشی خواهد بود. ضمن اینکه با توجه به‌احتمال ریزش شاخص دلار، قیمت کامودیتی ها ازجمله مس افزایش خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود کاتد مس در بلندمدت به ۱۱۵۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار برسد.

وی در رابطه با وضعیت "فملی" اظهار کرد: سهم شرکت ملی صنایع مس جزو سهم‌های بنیادی بازار است که در یک سال اخیر هم بازدهی مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده است. در نظر داشته باشید که سود "فملی" در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده و احتمالاً در ۶ ماهه این شرکت بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سود خالص‌ (که معادل سود کل سال ۹۹ است) شناسایی خواهد کرد. در ۶ ماهه دوم هم اگر با همین روال فروش انجام شود، سود خالص امسال به ۴۰ هزار میلیارد تومان (به ازای هر سهم تقریباً ۲۰۰ تومان) خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشته یک افزایش سرمایه ۹۸ درصدی هم صورت گرفته و تعداد سهام سهامداران افزایش داشته است. به‌زودی یک افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته هم انجام خواهد شد و به عبارتی با سرمایه فعلی "فملی" نسبت p بر e پایین‌تر از ۵ دارد و ارزنده است.

شیرمحمد پور تصریح کرد: "فملی" به‌رغم تمامی نوسانات بازار سرمایه در سال قبل، ۲۸۵ درصد بازدهی داشته است. ولی به‌هرحال این سهم هم تحت تأثیر نوسانات منفی بازار سرمایه قرار دارد. البته این سهم‌ متولی دارد و توسط ۳ شرکت ازجمله آتیه اندیشان مس، بازارگردانی می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
واکنش هیجانی به برداشت های غلط از برجام
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

واکنش هیجانی به برداشت های غلط از برجام

راهکارهایی برای کاهش نوسان هیجانی بازار
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکارهایی برای کاهش نوسان هیجانی بازار

دل نگرانی هایی که تن بورس را لرزاند
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه بانک ملت در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دل نگرانی هایی که تن بورس را لرزاند

بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بیش واکنشی بازار سرمایه به ابهامات

ارسال نظر
نظرات بینندگان
پرتو بیرق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
تمامی فرمایشات جنابعالی صحیح ، ولی یک جمله را فراموش کردید و آن این که سود تقسیمی شما ۲۰درصد است درست است که p/e شرکت ۵ می شه ولی برای سهام دار بخت برگشته همان p/e برابر ۲۵ است